K analýze hry jsem sis nabízených
titulů vybral hru Polymorphous Perversity. Zběžně jsem si zahrál
i zbylé hry, ale sexuální tematika mi jednoduše učarovala, jako
ve všech podobných hrách. Název hry jsem samozřejmě také
zkusil zadat do Googlu. Vůbec mě nenapadlo, že Polymorphous
Perversity je ve skutečnosti výraz pro lidskou schopnost získat
sexuální uspokojení „nekonvenčními“
způsoby. Nebo
spíše způsoby, které nejsou schvalovány společností. Pochází
od Sigmunda Freuda. Hra je citáty tohoto muže prošpikována skrz
naskrz.
A už od té chvíle jsem
začal od hry čekat něco hlubšího, smysluplnějšího. V průběhu
hry jsem se se musel několikrát od srdce zasmát, ale i naopak také
zamyslet. Titul tedy hraje na více stran a ani doteď si nejsem
úplně jistý, co si mám o této hře myslet. Hned první scéna
může rozhodnout, jestli člověk hru znechuceně vypne, nebo jí dá
šanci. Co kdyby vás unesla tajná společnost kvůli masturbování?
Kvůli sexuální nadrženosti dostává jistá osoba možnost
podívat se do světa, kde neexistují tabu nebo konvence. Kde se
člověk každým místem pro****vá. Kde se nemusíte stydět za
obezitu, nevelkou krásu nebo snad nedostatečnou sexuální výdrž.
Kde to vypadá, že jediným cílem hry bude přežít touhu.
Grafická stránka
hry je, no je svá. 2D tituly mají stále něco do sebe a mně třeba
grafická stránka připomínala staré Pokémony, také velice
zajímavé RPG. Člověk ovládá postavu z výšky, pomocí šipek s
ní pohybuje po mapě a přes jednotlivé místnosti. Kromě šipek
na klávesnici jsou jen potřeba další dvě klávesy, ovládání
je tedy jednoduché. Celá hra je provázena písničkami, které
většina z nás určitě zná. A do hry pěkně zapadají. Postavy
nemají žádnou tvář, pouze tělo, na kterém jdou však jasně
vidět sexuální „nástroje“.
Ženy jsou si tak podobné, jako kdyby nám hra naznačovala, že jde
jen o „věci“
sloužící k
uspokojení sexuální touhy. Vlastně ženy jsou přímo tímto
slovem na začátku hry nazvány. Místo obličejů dialogu
zůčastněných postav uvidíme genitálie.
Zpočátku jsem si
myslel, že nebude v této hře možné zemřít, to jsem se ale
šeredně pletl. Poté, co se „ukazatel”
sexuální touhy naplnil, moje nádobíčko
vybuchlo. Jde tedy o herní mechaniku, která se připodobňuje k
reálné situaci člověka pod stresem. Je potřeba ho uvolňovat.
Sex je vyobrazen jako takový „souboj“. Oba aktéři (může
jich být i více) se
střídají po kolech, kdy v každém může aktér zaútočit,
odpočinout si, použít nějakou „hračku“
atd. Protože jde
o RPG, tak v něm nesmí chybět levelování postavy a vylepšování
schopností, jako je sexuální výdrž, rychlost, možnost používání
„tricků“.
Která postava je dříve bez síly k pokračování, prohrává. Se
zvyšujícími se levely musí hlavní postava ukojovat své potřeby
mnohem častěji. Takto hráč postupuje příběhem, který je
vyprávěn pomocí dialogů mezi postavami. Hlavní postavě jsou
zadávány úkoly jeden za druhým. Mezi mapami větších rozměrů
se pohybuje hráč vlakem a postupuje tak dále příběhem. Existuje
možnost plnit nepovinné questy s náležitou odměnou, jako ve
všech klasických RPG.
Jsem si jistý, že
spoustě lidí může být podobné téma velice nepříjemné,
zvlášť když se bez něho hráč nehne dál ve hře a je stále se
opakující. Podobnou situaci zažilo i nové GTA 5 s mučící
scénou. Já osobně jsem ale s hraním hry neměl absolutně žádný
problém, hry se totiž musí brát a hrát s nadhledem a já bych
si takový svět byl klidně schopný představit a žít v něm.
Autorem je Nicolau Chad, psycholog. Spoustu věcí, na které přišel
během své kariéry, zakomponoval do hry. A tak by byl hřích tuto
hru brát jen jako nějaké zkrácení dlouhé chvíle. Doporučil
bych hru všem, co se chcou zároveň pobavit a zamyslet.
No comments:
Post a Comment