- Proč zrovna Polymorphous perversity
Ze svých "mladých" let si
aktivně vybavuji ty stovky hodin strávených nad Pokémony hranými
na Gameboyi. Nejspíše mě při pohledu na stejný interface popadla
touha připomenout si tyto graficky ne zrovna oslnivé, avšak herně
zábavné chvíle. Navíc mě vydávání novin, nebo bezduché
střílení hlava – nehlava nikdy příliš nenaplňovalo.
Sexuální tématika se
jevila jako příjemné plus, ovšem po odehrání několika hodin
jsem svůj finální pocit lehce poupravila.
- Co se skrývá za termínem Polymorphous perversity
Jedná se o
psychoanalytický termín pro lidskou touhu získat sexuální
uspokojení mimo společensky normativní sexuální chování. Podle
autora tohoto termínu, Sigmunda Freuda, se jedná o přirozený stav
lidské osobnosti ve věku do cca pěti let.
Jedná se o přirozený
jev, kdy dítě neznajíc všudypřítomné společenské konvence,
vnímá jako primární touhu uspokojit své potřeby. V průběhu
vývoje tak Freud popisuje např. Orální, či anální stádium, kdy
je dítěti příjemný stimul těchto částí těla. (1)
V průběhu vývoje jsou
však dítěti jistá potěšení upírána právě vlivem
společenských norem a dítě je tak více náchylné k frustraci a
sexuálním traumatům. Však i dnes mezi mnoha názory převládá
například ten, že onanie je špatná, anální sex zvrácený a
kdo je příliš sexuálně aktivní, je automaticky považován za
úchylného. Není tedy divu, že snaha společnosti tabuizovat
sexuální tématiku obecně vyvolává v mnoha jedincích spoustu
traumat a psychologických bloků.
- „Train in Vain“ aneb o čem to celé je
Hlavní postavou jest mladík,
kterému se během večerní onanie přihodí nepříjemná věc, a
to kupodivu není příchod rodiče, nýbrž podivných postav, které
jej zneužijí a unesou.
Mladík se probouzí v podivné
místnosti (vagonu jedoucího vlaku), kde nachází úryvek
z Freudovy filosofie a nahou ženu na protější posteli, která
jej zasvětí do tajů coitu.
První rozumná interakce se
odehrává s mužem, jež stráží bránu. Zde se nebohý
mladík, říkejme mu Abe, dozvídá fascinující a zároveň
otřesné skutečnosti.
Nachází se
v místě, jehož poselstvím je soulož a úkolem objevovat
nové a nové taje sexuálních hrátek. Ovšem všechny ženy po
souloži náhle zmizí (a to ne z důvodu špatného coitu,
nýbrž z důvodu ukončení jejich poselství).
Uvědomuje si, že s každou
další souloží se zvyšuje jeho extrémní chuť na sex, která se
zdá neukojitelnou. Strážný tvrdí, že se jedná o nebezpečný
fenomén, který je nutné řešit adekvátní formou úlevy, jinak
nastane nebezpečná sexuální frustrace, díky které může i
zemřít.
Abe se cítí ztracen. Sex není
východiskem avšak jinou formu úlevy nezná.
Postupně se dostává skrze další
a další místnosti plné zrzavých vilných slečen, jež aktivně
obšťastňuje. Každá úspěšná soulož zvyšuje jeho schopnosti
a Abe se posléze stává mistrem v masturbaci, orálním, či
análním sexu.
Train in Vain je však pouze
prvotním místem, kde Abe teprve objevuje taje sexuálního styku.
Vlak totiž zastavuje ve čtyřech stanicích a jednou z nich je i
místo jménem Cocota, plné spoře oděných a sexuálně aktivních
jedinců.
Jakožto klasické RPG i zde může
Abe plnit spoustu questů, které přímo nesouvisejí s hlavní
herní linií, avšak díky jejich plnění získává nové itemy a
samozřejmě potřebné expy. Jedním z nich je například záchrana
princezny z bludiště Minotaura, kde se Abe musí vypořádat s
uspokojením transvestitů, na které přirozeně neplatí hlavní
herní souboj, který počítá pouze s tzv. „front sex“.
Ženomuži s roztomilým označením Tranny ovládají drtivý skill
análního sexu, kterému se Abe jen těžko brání.
Hra je poměrně časově náročná
( o náročnosti na morálku a zdravou psychiku se raději vůbec
nezmiňuji), proto se mi povedlo odehrát necelou třetinu, avšak i
to mi zpětně přijde jako dostatečné množství. Jedná se o
klasické RPG, které se představuje vloženým narativem. Hráč je
tedy kompletním otrokem příběhu, který jej pouze posouvá dále
a dále.
Z tohoto důvodu nejspíše nebudu v
následujících řádcích věrně kopírovat autorovy intence, ale
pouze můj subjektivní názor. Celkově grafika, herní mechaniky a
příběh mají jistě za cíl brnkat na lidskou otevřenost a
toleranci vůči sexuálním tématům. Co je a co není již příliš
moc? Mám se tedy cítit špatně, pokud ve hře dopomáhám otci ke
znásilnění jeho vlastní dcery? Nebo se mám naopak cítit špatně,
protože mne toto téma pohoršuje?
Být všichni primitivní jedinci s
neukojitelnou touhou na sexuální stimul, navíc postaveni mimo
společnost a její dopad, bylo by nám upřímně jedno, o koho jde,
hlavně, že by byla naše touha naplněna. Nezáleželo by na tom s
kým, kde, nebo jakým způsobem.
Toto se domnívám je nosnou
myšlenkou celého příběhu. Svět, kde neexistují společenské
konvence a lidé žijí pro uspokojení libida. Představit si takový
svět je pro Abea (nás), velmi složité a frustrující.
Na jednu stranu se jedná o místo,
po kterém mnoho z nás nejednou zatoužilo, ovšem po mnoha letech
vývoje v lidské společnosti bychom byli jen stěží schopni
všechny naše lidské návody zahodit a plně fungovat v tomto
imaginárním světě.
- Coitus battlefield
Klasický soubojový systém
obsahuje podobné soubojové mechaniky tradičních RPG (Pokémon,
Tales of Phantasia apod.) , avšak v rolích útoků či obrany
jsou sex a spánek plus doplňková akce užití sexuálních
pomůcek. Tento „soubojový systém“ končí ve chvíli, kdy je
jeden z aktérů soulože tzv. „exhausted“. Cílem je tedy
vlastní sexuální aktivitou a technikami vyčerpat „protivníka“.
Pokud Abe nebyl na soulož dostatečně připraven a jeho výdrž
nebyla oslňující, nevyjde z něj vítězně a nezíská
experience points.
Při nasbírání dostatečného
množství „expů“ funguje i zde systém levelů, který
zdokonaluje schopnosti postavy. V tomto okamžiku si jako
v každém klasickém RPG máme možnost vybrat, do jaké
schopnosti naší postavy vložíme další experience point. Na
výběr jsou schopnosti, respektive hráčova následující
orientace, v těchto skillech:
Stamina, Speed, Appeal, Tricks a
Potence. Ty následně zlepšují naši sexuální dovednost a tím
pádem jsme úspěšnější v soubojích.
Pokud jsme v souboji vyčerpáni
dřív, jako „protivník“, náš Dick meter se zvýší, což
představuje zvýšení sexuální frustrace. Pokud jsme naopak
úspěšní, Dick meter se zmenší.
Tyto „souboje“ jsou obecně pro
moje chápání extrémně zavádějící. Nutnost nějakým způsobem
sbírat experience points chápu, ovšem zavádět akt do bojového
systému, kde je navíc úkolem protivníka znavit, ne dovést k
orgasmu, mi přijde poněkud zvláštní. Čirou náhodou jsem však
narazila na diskuzi přímo s autorem této hry, kdy celý systém
soubojových her objasňuje.
Q: „Well,
I enjoyed the comedy aspects, and I've progressed up to Heaven, but I
still really don't understand the abstractions in the sex
minigame.
Here's what I think is happening:
Most moves deplete my stamina, and penetration moves deplete the target's stamina too. If my stamina runs out first, my dick meter grows (represents sexual frustration?). If their stamina runs out first, my dick meter shrinks. The smaller the dick meter, the better. If they pleasure me, my stamina drops, so the game seems to be bringing them to orgasm, without prematurely cumming. So then I guess the dick meter isn't sexual frustration, it's ego damage, or something? In this case, what's the masturbation action for? What's tease for? “
Here's what I think is happening:
Most moves deplete my stamina, and penetration moves deplete the target's stamina too. If my stamina runs out first, my dick meter grows (represents sexual frustration?). If their stamina runs out first, my dick meter shrinks. The smaller the dick meter, the better. If they pleasure me, my stamina drops, so the game seems to be bringing them to orgasm, without prematurely cumming. So then I guess the dick meter isn't sexual frustration, it's ego damage, or something? In this case, what's the masturbation action for? What's tease for? “
A: In
truth, the sex minigame/battles aren't supposed to represent
anything, and they aren't abstractions. They're just game mechanics,
and adaptation of traditional Final Fantasy-like battles. The
complicated thing about making an analogy of zero stamina and cumming
is that it wouldn't work for both player and partner: you would
either be always selfish (partner stamina = zero means you came but
he didn't), or always selfless (parter stamina = 0 means he came, but
you didn't). I put some thought in this system in terms of mechanics,
but I never have any abstractions in mind, like I said.
(2)
- Grafika a interface
Hra
ve svém grafickém vyjadřování téměř nepracuje s metaforami.
Vše je znázorněno tak, jak reálně funguje. Kdyby byly určité
hráčovy schopnosti zastoupeny nesouvisejícími minihrami, celkový
vizuální zážitek by byl s ohledem k tématu přirozeně absolutně
nesouvisející a kýžený výsledný dojem na hráče v nedohlednu.
Zajímavou
skutečností je taktéž používání avatarů při probíhajících
diskuzích mezi herními charaktery. Namísto usměvavých obličejíků
na vás vykouknou pohlavní orgány aktérů, či lascivní obrázek
úst, nebo naprosto výjimečně nesouvisející avatar, který má
za cíl posléze vzbudit překvapení. (Např. V případu Tranny).
Tento model ve mně také vzbuzuje pocit, že důležitější je
prezentace osoby skrze jeho pohlavní orgán, než vzhledem jeho
tváře.
Hra
se vyznačuje výraznými grafickými i zvukovými prvky, kdy je jasné, že celý narativ je zpracován přímě. Není zde prostor pro metaforické ztvárnění, či možnost záměny, nebo nejasné pochopení situace.
- Kdo za tím vším stojí?
Upřímně jsem čekala spíše bandu herních nadšenců, kteří tak dlouho přemýšleli jak skloubit sexuální tématiku s filosofickou myšlenkou, až vznikla tato hra. Autorem je však muž jménem Nicolau Chad, který je původem z Brazílie. Nicolau je vystudovaný psycholog, který aktuálně pracuje jako psychoterapeut a profesor. Výroba RPG her je jeho koníčkem.
- Nějaké překvapení na závěr?
Ano. Díky odstavci o úroveň výše vás jistě přepadly pochybovačné myšlenky. Proč proboha psycholog tráví tolik času výrobou perverzní RPG hry? Ať už je RPG nadšenec jaký chce, hra Polymorphous perversity funguje jako nepřímý dotazník. Hra obsahuje strukturu, jež zaznamenává všechny autorovy rozhodnutí, tendence užití určitých sexuálních technik, na jejichž základě je možné vyhodnotit sexuální diagnostiku. To je ovšem pouze primární předpoklad, který nepočítá např. s levelením pro zábavu, dodatečným doplňováním questů či metodou "nevím, co teď, tak vyzkouším všechno, co jde a třeba se dostanu dál".
Hra celkově je vskutku proměnlivá. Od prvotního překvapení, přes časté chichotání, se postupně do světa rozkoše skutečně ponoříte a z pochybného světa plného nahých lidí se stává skutečné RPG s vážným příběhem, přestože vám quest zadává nahý obstarožní pán. Ke konci jistě mnozí zažívají skutečnou frustraci. Neustále přítomný styk je totiž šíleně repetetivní. Rozhodně je to ale hra, kterou stojí za to si zahrát. Pro některé kvůli grafice, pro jiné pro příběh ale primárně pro její myšlenku.
Tomešková Lucie, 384 065
Zdroje:
- Freud, Sigmund. The Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud. Trans. James Strachey. 24 vols. London: Hogarth, 1953-74.
No comments:
Post a Comment