The best amendment (Story or life?)
Narativ který se vyskytuje
je celkem význačně ponořen do hloubky. Na první pohled se podobá klasickým
střílecím hrám. Interaktivní menu, které je použito je naprosto standardní a
obsahuje běžné tlačítka. Počáteční animace je vytvořena pomocí zvukové a
kreslené animace. Hra samotná nepoužívá nějak význačné detaily v grafice, a co
se týče narativu prostředí ten je tu neexistující. Pozadí tvoří jedna barva,
která vyznačuje hráčské pole. Hráč je reprezentován trojúhelníkovou postavou,
která má v ruce zbraň. Na startovní obrazovce se objevuje jeden soupeř a každou
úroveň se toto číslo navyšuje o jednoho. Prvních pár úrovní si nezasvěcený může
myslet, že má předem naprogramovaného protivníka nebo online soupeře. Tak to
však není a soupeře tvoříte sami sobě. Další součástí je jeden aspekt
vizuálního narativu a to je po té co střelíte soupeře tak je vidět krev.
Ovládání je na začátku nazváno zastaralým a ukázán obrázek to je s největším
narážka na virtuální realitu. Toto ovládání je možná staré, ale ještě není
překonané. Audiovizuální příběh je podkreslován country hudbou se ztlumenými
efekty zbraní. Nedá se říci, jestli jsou věrohodné nebo byla místo nich použita
reprezentace jinými zvuky. To znamená, že audiovizuální složka je alespoň
zčásti zastoupena metaforou neboli reprezentací. Zároveň Hra simuluje zpětný
ráz zbraní který je samozřejmě také jen reprezentovaný. Hráči je nabídnut výběr
několika zbraní. První z nich je pistole poté brokovnice dále granátomet
kulomet a jako poslední raketomet. Toto se opakuje ve stejném pořadí. Bylo to
použito jako část uzavřeného narativu. To z toho důvodu že to má za úkol ztížit
hráči postupovat do dalších úrovní. Tímto ztížením totiž hráči výrazně snižují
možnosti pohybu. To znamená, že přibližují hráčovu smrt. Díky využití paměti se
dá říct, že kromě uzavřeného narativu hra využívá i narativ emergentní. To je
vidět díky využití časových smyček.
Mnohé hry se snaží vyprávět příběh. Vyskytují se však i takové, které mají hlubší mínění. Pokud se podíváme na vyprávěný příběh dvěma způsoby, co nám řekne. 4Lověk znalý angličtiny má v rozpoznání smyslu příběhu náskok díky názvu hry. V překladu znamená nejlepší dodatek a to se váže k zákonům v Americe. Takovému hráči dojde, že to má co do činění s dodatkem o vlastnictví zbraní. Poté pokud hraje a uvědomí si time loop řekne mu to, že se zabije sám. Není to jen otázka šikovnosti, protože se nedalo zjistit jestli hra má nějaký kill screen nebo může běžet nekonečně. V určitém bodě je hrací plocha tak zaplněná že je nemožné přežít. Když jsme zabiti tak nám hra řekne, že nemyslíme ve čtvrté dimenzi a to je čas. Zároveň se tam objeví psychotest nebo obrazovka s obrysem postavy a školními skřínkami. Nakonec hráči dojde, že smyslem hry je ukázat jaký dopad může jedna věc mít. Pokud se však na hru podíváme jako hráč neznalí angličtiny její význam je hůře rozluštitelný je však pravda že jeho náznaky jež bili zmíněny v předešlých větách jsou rozpoznatelné i bez znalosti angličtiny. Co však vyčte může být troch odlišné díky vizuální reprezentaci hry je jasné že se týká o násilí. Výběr zbraní odkazuje na střelné zbraně, ale kam pak poté zařadit samotný čas. Jako neznalec bych si myslel že poukazuje na to, že vlastnictví zbraně vás nakonec zabije. Další možná interpretace je možná tím že násilí plodí další násilí. Tím chci říct že hru si bude člověk interpretovat podle svých zkušeností. To platí pokud autor hry nezakotví nějaké pevné body které jednoznačně řeknou čeho se hra týká. Tyto body zde chybí a hra využívá jen nepřímé náznaky na svou motivaci a poslání. Nedá se však říci že tato hra umožňuje nějakou příliš širokou interpretaci díky své mechanice a interfecu vymezuje hranice v kterých může hráč autorovy myšlenky interpretovat.
Co donutilo autora vytvořit toto dílo? Ta otázka je důležitá. Samotná hra se stala neoficiální hrou NRA asociace. Hra vznikla ve firmě Malleindustria gemes. Pod patronátem Pola Pedeciniho. Tato skupina se zaměřuje na solsticiální a kulturní analýzu a komentář. Vytvořili hry jako je Oligarchy kde se hráč stane ropným magnátem. Hra vznikla v prostředí které vzniklo v Americe po střílení ve škole prosince 2012. Po tom NRA začala se odkazovat na hry které mají v sobě čím dál tím více násilí. I když v komentářích se říká že hry nás nenutí střílet ale naučí nás mít rádi zbraně. Samotná hra nevznikla za účelem kritiky zbraní ale spíše za účelem zamyšlení se a také za účelem ukázání absurdity některých oficiálních sděleních. Také funguje jako protiklad k oficiální hře NRA, která funguje jako střelnice. Hra se nijak neprofiluje na určitou skupinu. Právě naopak se snaží angažovat co nejširší veřejnost. Mně osobně se tato hra interpretovala jako to že žijeme v začarovaném kruhu a je těžké se z něj vymanit. Protože platí, že každá akce má svoji reakci a je nutno s tímto faktem počítač. Pokud se někde střílí, sníží se pocit bezpečnosti a pořídí si něco na ochranu. Poté je větší pravděpodobnost že to použijí. To je zpráva, kterou jsem ve hře viděl.
Mnohé hry se snaží vyprávět příběh. Vyskytují se však i takové, které mají hlubší mínění. Pokud se podíváme na vyprávěný příběh dvěma způsoby, co nám řekne. 4Lověk znalý angličtiny má v rozpoznání smyslu příběhu náskok díky názvu hry. V překladu znamená nejlepší dodatek a to se váže k zákonům v Americe. Takovému hráči dojde, že to má co do činění s dodatkem o vlastnictví zbraní. Poté pokud hraje a uvědomí si time loop řekne mu to, že se zabije sám. Není to jen otázka šikovnosti, protože se nedalo zjistit jestli hra má nějaký kill screen nebo může běžet nekonečně. V určitém bodě je hrací plocha tak zaplněná že je nemožné přežít. Když jsme zabiti tak nám hra řekne, že nemyslíme ve čtvrté dimenzi a to je čas. Zároveň se tam objeví psychotest nebo obrazovka s obrysem postavy a školními skřínkami. Nakonec hráči dojde, že smyslem hry je ukázat jaký dopad může jedna věc mít. Pokud se však na hru podíváme jako hráč neznalí angličtiny její význam je hůře rozluštitelný je však pravda že jeho náznaky jež bili zmíněny v předešlých větách jsou rozpoznatelné i bez znalosti angličtiny. Co však vyčte může být troch odlišné díky vizuální reprezentaci hry je jasné že se týká o násilí. Výběr zbraní odkazuje na střelné zbraně, ale kam pak poté zařadit samotný čas. Jako neznalec bych si myslel že poukazuje na to, že vlastnictví zbraně vás nakonec zabije. Další možná interpretace je možná tím že násilí plodí další násilí. Tím chci říct že hru si bude člověk interpretovat podle svých zkušeností. To platí pokud autor hry nezakotví nějaké pevné body které jednoznačně řeknou čeho se hra týká. Tyto body zde chybí a hra využívá jen nepřímé náznaky na svou motivaci a poslání. Nedá se však říci že tato hra umožňuje nějakou příliš širokou interpretaci díky své mechanice a interfecu vymezuje hranice v kterých může hráč autorovy myšlenky interpretovat.
Co donutilo autora vytvořit toto dílo? Ta otázka je důležitá. Samotná hra se stala neoficiální hrou NRA asociace. Hra vznikla ve firmě Malleindustria gemes. Pod patronátem Pola Pedeciniho. Tato skupina se zaměřuje na solsticiální a kulturní analýzu a komentář. Vytvořili hry jako je Oligarchy kde se hráč stane ropným magnátem. Hra vznikla v prostředí které vzniklo v Americe po střílení ve škole prosince 2012. Po tom NRA začala se odkazovat na hry které mají v sobě čím dál tím více násilí. I když v komentářích se říká že hry nás nenutí střílet ale naučí nás mít rádi zbraně. Samotná hra nevznikla za účelem kritiky zbraní ale spíše za účelem zamyšlení se a také za účelem ukázání absurdity některých oficiálních sděleních. Také funguje jako protiklad k oficiální hře NRA, která funguje jako střelnice. Hra se nijak neprofiluje na určitou skupinu. Právě naopak se snaží angažovat co nejširší veřejnost. Mně osobně se tato hra interpretovala jako to že žijeme v začarovaném kruhu a je těžké se z něj vymanit. Protože platí, že každá akce má svoji reakci a je nutno s tímto faktem počítač. Pokud se někde střílí, sníží se pocit bezpečnosti a pořídí si něco na ochranu. Poté je větší pravděpodobnost že to použijí. To je zpráva, kterou jsem ve hře viděl.
Zdroje
http://www.wired.com/gamelife/2013/04/nra-the-best-amendment/
http://www.molleindustria.org/the-best-amendment/
http://www.wired.com/gamelife/2013/04/nra-the-best-amendment/
http://www.molleindustria.org/the-best-amendment/
No comments:
Post a Comment