One minute to midnight je realtimová strategická hra
(zkráceně RTS). Tato hra nedávno získala první příčku v soutěži Get Into
Games Challenge, která byla tematicky zaměřená na protest. Hraje postavena na
Unity engine. Vývojářem, či autrem této hry je George Ing z Velké Británie.
Díky své jednoduchosti a jednoduché grafické úpravě by se dala snadno hrát i na
tabletech či mobilních telefonech. Hra totiž jde hrát přímo v prohlížeči,
staří pouze stáhnout plugin a může se hrát. Grafické zpracování je, jak jsem
již zmínil, jednoduché. Herní prostředí je tvořeno barevnými kostkami na ulici,
které mění barvy, podle toho, kdo je obsadí.
Děj této hry se odehrává v blízké
budoucnosti, konkrétně do roku 2029, kde znázorňuje rozvrácený svět kvůli
nepokojům. Do hry hráče zavede kratičký příběh, který nám řekne, že zkolabovala
EU, Čína stagnuje, Japonsko rychle klesá či to, že blízký východ se zmítá v chaosu.
Je třeba proto najít vůdce, kterým má být samotný hráč, který má změnit svět.
Hráč má možnost mezi každou misí sledovat příběh, který je jednoduchý a omezený
pouze na pár slov až vět. Ten poté říká něco ve smyslu, že je třeba vést lidí,
kteří vás následují tak dlouho, dokud hráč nezmění svět. Děj se pomalu ale jistě
zvrhává a hráč tak postupně může přecházet z dojmu, že dělal správnou věc
až po dojem, že se z něj stává extremista.
Prvním
kolem je tutoriál, který hráče nachystá a připraví k dalšímu hraní.
Následují další kola, která se stupňují. Hra má jednoduchý děj. Úkolem je
pomocí tažení myši obsazovat svými přívrženci další budovy. Hra začíná zvolením
hlavní budovy, ze které hráč poté rozesílá osadníky do dalších budov. Toto je
taktické řešení, které je třeba si promyslet. Nejlepší je si budovu zvolit
nejblíže vchodům pro zmatené občany, kteří v ten moment ještě neví, ke
komu se přidat. Tito zmatení občané se poté přidávají k hráč, protože jdou
nejdříve kolem jeho budovy. Kolo končí v momentě, kdy se hráči podaří „přebarvit“
na svoji stranu všechny budovy. Budovy se přebarvují v rámci toho, kdo je
jejich vlastníkem. Vždy je avšak třeba sem poslat minimálně tolik obyvatel,
kolik jich tam má protivník. Například, když protivník má v budově 5
obyvatel, je třeba sem poslat minimálně 5 obyvatel k obsazení. Hráč může
přesouvat obyvatele do všech budov na mapě, není omezen pouze na nejbližší
budovy. A to pomocí ovládacího mechanismu „click
and drag“. V moment obsazení obyvatelé, kteří v budově byli,
zmizí. Hra se postupně zrychluje a tím se stává těžší, protože hráč musí
rychleji reagovat. Od tohoto momentu, tj. momentu, kdy se hra zrychluje už je
lepší jednoduše a rychle přesouvat obyvatele, než se zabývat nějakou taktickou
stránkou těchto kroků. Hráč samozřejmě může i prohrát a to v momentě, kdy
on je ten, kdo ztratí všechny budovy. V takovém případě ale hráč nemusí
začínat hru znovu, ale opakuje kolo, ve kterém neuspěl. Prvním kolem je tutoriál,
který hráče nachystá a připraví k dalšímu hraní. Ve hře se kromě paneláků,
jejichž obsazování je cílem této hry, nachází i různé speciální budovy jako je
metro či satelit, které slouží k tomu, že zrychlují rychlost vašich
obyvatel. Tyto speciální budovy jsou nám ale představovány postupně. Na začátku
je pouhý panelák, který nemá žádnou specifickou funkci, slouží pouze k tomu
být obsazen. Další budovou je letiště, ze kterého jsou vysílána letadla, která
náhodně přebarvují budovy ve městě na barvu vaší ideologie. Tyto speciální
budovy přidávají hře větší taktickou důležitost a jejich použití vyžaduje lepší
taktické myšlení. Avšak toto taktizování je bohužel omezeno rychlostí hry. Hra
na první pohled vypadá nenásilně, ale pokud má hráč při hraní zapnutý zvuk, tak
zjistí, díky zvukovým efektům, že se lidé skutečně zabíjejí a jedná se tedy o
násilnou revoluci.
Celá hra je velice dobře a vkusně podkreslena
pouze klavírní hudbou, která výborně dokresluje atmosféru hry. Tato klavírní
hudba je doplněna pouze o efekty, jako je ruch města, práskání skla atp., které
dodávají hře tu atmosféru revoluce. Hráč má navíc na výběr možností obtížností,
které dávají hráči možnost si herní čas této hry, který jako takový není z nejdelších,
prodloužit možností si hru přehrát na těžší obtížnost. Hra je tedy určena spíše
krátkodobější hraní.
No comments:
Post a Comment