Developer :
George Ing
Rok vydania : 2014
Táto hra na prvý
pohľad vyzerá ako jednoduchá plošinovka kde pomocou klikov presúvate ľudí z
budov do budov a rozširujete svoje územie, avšak je zaujímavá aj po obsahovej
stránke. George Ing za túto hru vyhral v auguste tohto roku Edge & Unity
game-design contest.
Hra je postavená
na engine Unity, ktorý je v poslednej dobe dosť populárny. Názov je podobný ako kniha od Michaela Dobbsa One
Minute to Midnight: Kennedy, Khrushchev, and Castro on the Brink of Nuclear War
. Hra je real-time stratégia, hrateľnosť je jednoduchá. Leveli sa
postupne sťažujú a pridávajú sa čoraz ďalší a ďalší nepriatelia, a typy budov.
Medzi jednotlivými levelmi sa objavujú texty doplňujúce dej hry.
One minute to
midnight sa odohráva v roku 2029. Prebieha revolúcia a Vy ste z jedným z vodcov ľudovej strany. Vašou
úlohou je nájsť čo najviac prívržencov a pomocou nich šíriť svoj režim na
vačšie územia a v prípade konfrontácie s iným režimom potlačiť odpor väčším
množstvom prívržencov. Úlohou je obsadiť všetky budovy na mape, a tým sa dostávate naprieč levelmi.
Nachádzajú sa tam rôzne typy budov s rôznymi možnosťami. Ovládanie je
intuitívne: pohybom myši presúvate skupiny ľudí medzi budovami. Najprv sa však
musíte sústrediť na budovy pri vstupoch
do mapy, kde Vám prichádzajú ľudia a vašou úlohou je ich primárne zachytiť čo
najviac, a následne ich distribuovať do ďalších budov. Nie je to až tak
jednoduché, pretože si musíte strážiť počty ľudí v budovách a nesmiete si ich
nechať ovládnuť opozičným režimom. Základným typom budovy je obytný dom. Ďalej
sa v hre nachádza stanica metra, radar a taktiež aj letisko. Tieto majú úlohu
pri priberaní ďalších osôb a generuje sa v nich väčší počet osôb takže je
dôležité z nich nahromadený dav presúvať častejšie a tým zrýchliť postup
svojích prívržencov a šíriť režim ďalej po mape. Ďalšou budovou je letisko, ktoré automaticky vysiela
skupiny osôb na budovy obsadené nepriateľským režimom. Po vizuálnej stránke je
mapa jednoduchá, orientovaná do štvorca
, budovy su farebne odlišené podľa aktuálneho režimu ktorý v nej sídli, a
nechýba ani na streche sa meniace číslo označujúce počet osôb v nej. Po
zvukovej stránke nieje síce ničím výnimočná, ale ambietný klavír v pozadí je
príjemný. Dopĺňajú ho zvuky rozbíjajúceho sa skla, a výkryky ľudí, ale sú v
rámci hlasitosti v rovnováhe z motívom klavíra natoľko že niesú rušivé.
V hre je krásne
načrtnutá psychológia režimov a manipulovania s masami ľudí. Zaujímavosťou je
fakt že svojích nepriateľov k sebe nepridávate ale likvidujete ich, to
dotvárajú výkriky a rozbíjanie skla ktoré je v pozadí možné počuť presne pri
obsadení budovy. Hráč sa s dejom oboznamuje pomocou textov ktoré sa objavujú
medzi jednotlivými levelmi. Tieto texty sú v úlohe rozprávača a dej je Vám
servírovaný oddelene od gameplaya. Po tom čo som pri tejto hre strávil nemálo
zabavných hodín, môžem povedať že One Minute to Midnight je pozoruhodnou
ukážkou možností, ktoré ponúka grafický engine Unity. Oslovila ma jednak pomerne
vysokou, ale vyváženou náročnosťou hry a taktiež svojím príjemným
minimalistickým grafickým spracovaním. Jedinou slabšou stránkou tohoto titulu
je oddelenie naratívu od hry, čo môže občas brániť hráčovi plne sa ponoriť do
zážitku a stotožniť sa s úlohou virtuálneho diktátora. Napriek nej je však One
Minute to Midnight hra, ktorá stojí za pozornosť.
Patrik
Vajda : 428322
No comments:
Post a Comment