Jedná se o krátkou hru s minimalistickou ASCII grafikou (používá symboly místo grafických napodobenin). To umožňuje relativně velké využití představivosti hráče, na což sázeli i další hry jako je Nethack či Dwarf Fortress. Vývojářem hry je Stephen Lavelle z Británie.
Hráč je do hry uveden pomocí krátkých textových zpráv, popisující pozadí vašeho avatara. Protagonistkou hry je bezejmená žena v domácnosti označená symbolem K. Celá hra se odehrává v domě její rodiny, která sestává z jejího manžela Marka a dvou dětí – Jack a Rose. Prostředí v domě se mění v závislosti na čase, který je posouván spánkem hlavní postavy. Takto je hrou persvazivně vyvolán dojem nudné rutiny a neměnnosti, který je ovšem brzy přerušen. Členové rodiny totiž v noci trpí nočnímy můrami, které se nakonec zdají i hlavní postavě a hráč si ji prožije na vlastní kůži. Ona noční můra je de facto outro celé hry.
Žijete podle kréda „There's little to do but sleep.” Nic jiného než spánek vám totiž skutečně nezbývá. I přesto, že byste se rádi věnovali dětem nebo manželovi, musíte pořád spát. TTWoAN evokuje beznaděj a depresi stereotypního života. Nutno říci, že atmosféra byla patřičná a pohlcující, i přesto, že vlastní hra je velmi krátká.
Ze stereotypu vytrhne až avatarova noční můra, která je zpracována graficky, nikoli textově. Po naprosté nemožnosti udělat cokoliv jiného než spát, je náhle hráč přinucen k orálnímu sexu. Objevuje se symbol svastiky, který vyvolává ve vzniknuvším sexuálním kontextu odpor a znechucení. Možná se zde Lavelle, sám homosexuál, pokusil znázornit svou nechuť k intimnímu styku se ženou. Efekt noční můry je dále zesílen tím, že je hráč konfrontován s felací, kterou má sám provést a to pomocí pohybu myši. Tohle je silně kontrastní ke zbytku hry, kdy nevíte co máte dělat a vlastně ani nic dělat nemůžete. TTWoAN nechává hráče na konci volně interpretovat z čeho vzchází noční můry rodiny. O čem se zdá Jackovi, Rose a Markovi? Jsou snad děti nějak zneužívány otcem? Bůh ví, co se děje během oné strašné bělosti appalačských nocí.
ASCII symboly jsou nápaditě použity pro popis zařízení domácnosti, neboť svým uspořádáním vtipně naznačují tvar popisované věci. Většina věcí v domě je statická a nepoužitelná, kromě členů rodiny. Hra se ovládá jen za pomoci šipek. Pro grafický minimalismus je tedy minimalistické i ovladání. Soundtrack byl zvolen velmi dobře, neboť věrně podtrhuje atmosféru hry. Elektronické skladby ve smyčce jsou nesrozumitelné a rytmicky liché. Tohle vše dohromady vytváří unikátní herní zážitek.
Lukáš Hasa - 359730
No comments:
Post a Comment