Při prvním spuštění hry jsem
předpokládal, že jde jen o další monotematickou „skákačku“
jakých jsou destítky. Ovšem hned z kraje se tu objevili jisté
herní prvky, které jsem u her tohoto typu nikdy neviděl. Vlastně
už možnost vytvořit si vlastní postavu s velkým výběrem
možností je dosti atypické. Ve hře samotné je jako u většiny
plošinovek vaše postavička, která překonává překážky a
sbírá body. Velice zajímavá věc je tu schopnost „chodit ve
stínu“. Po celém herním okně se podle vašeho pohybu pohybjí i
stíny. Zkrátka je vyobrazeno jak vaše postava vníma stíny uvnitř
herního světa. Toho můžete využit například při překonavání
překážek a proběhnout po „stínové lávce“. Už právě to,
že si vývojář vybral jako důležitou herní mechaniku právě
stín naznačuje něco temného a nadpřirozeného. Nicméně
záchytné body jsou označeny lampičkou, která se rozsvítí když
k ní přistoupíte. Takže světlo je tu dobrou stránkou, která
vám pomáhá ale zároveň znemožňuje používat vaši schopnost.
Na konci každého levelu čeká souboj s nepřítelem o předmět,
který musíte získat. Souboj probíhá formou „stolní hry“.
Dalo by se říct, že je to méně akční než klasická „mlátička“
v herním světě. Na druhou stranu je to po projití levelu příjemná
změna. Hráči ve hře pomahají předměty z minulých kol. Není
zbytečně zdlouhavá a pokud se nepodaří vyhrát jsou tu další
pokusy
To co ale dělá hru tak odlišnou je
příběh. Herní postavička na začátku umře a hráč prochází
„podsvětím“, možná tím co přijde po konci v našem světě.
Pochmurnou atmosvéru tomu určitě pomáhá dodávat hudba a samotné
herní prostředí. I vaše postava může vypadat poměrně
nepřitažlivě. Na konci každého levelu na vás nečeká nejen
strážce ale taky otázka, která vás donutí zamyslet se nad tím
jak pohlížíme na různé věci a snad i život samotný. Odpovědět
pak musíte formou vstupu do dvěří s nápisem „ano“ nebo „ne“.
Odpovědi se pak odráží v diagramu. Ten neukazuje jestli jste
špatní nebo dobří jen vás umístí do jednoho ze čtyř polí v
diagramu. Avšak o některých otázkách by se dalo mluvit jako
například okolnosti nějaké situace, ale přesto musíte odpovědět
striktně ano či ne.
Hra vytváří prostředí, které není
zrovna vábivé ani veselé. A velice často připomíná, že není
skutečné. Pokud selžete a vaše postava „zemře“, jen se
rozptýlý v kouř. V temných místech pak chodíte jako stín a
když znovu přijdete na světlo je to znovu vaše postava. Hráč
není limitován počtem životů nebo omezeným časem, důležité
je jen projít. Proč taky? Po životě už asi čas nebude hrát moc
velkou roli. Nijak ale ze hry nevyplývý, že by autor hry hráče
někam tlačil nebo se snažil mu ukazovat jak se správně chovat.
Nicméně určitě hráče přinutí k zamyšlení a to je snad
hlavní smysl The end.
No comments:
Post a Comment