Gabriela Mičková 403 109
Tato hra byla vyvinuta ve
spolupráci s dokumentaristou Marcem Williamsem, který natočil film na
podobné téma, The Undocumented. Tato hra seznamuje hráče s útrapami a
nebezpečím v Sonorské poušti. Hráč prochází pouští s různými charaktery
z Mexika do Spojených států. Přitom se však musí vyhýbat hlídce, která
hranice kontroluje. Tato hra se dá hrát zcela zdarma na platformách Mac a
Windows. Hráč si na této hře může zlepšovat dovednosti jako například kritické
myšlení. Dobré je, že hra reaguje na současné společenské téma, zároveň však
tato hra může být frustrující. Myslím, že se jedná o Role playing game (RPG).
V této hře hráč zaujímá roli fiktivních postav. Těmto postavám se říká
charaktery. Jedná se o interaktivní hru, která si zakládá na příběhu
jednotlivých osob. Nad světem RPG hry musí být vždy inteligentní prvek –
v tomto případě člověk. Každý migrant se dostal do jeho pozice jiným
způsobem a každý má jiný životní příběh.
Když spustíte hru, máte na výběr ze dvou rolí. Buď
v roli migranta nebo hlídače. V zápětí vyskočí informační okénko o
migrantech (vzdělávací prvek). Hra je také doplněna o fotky, které na hráče
působí jako fotky z reálného života. Samotná grafika hry na mě nepůsobí
dobře. Přijde mi dost amatérská. Ale teď zpět k popisu hry. Hned jako
další okénko po vzdělávacím se otevře okénko s migranty, se kterými hráč
půjde. Je tu vždy popis jednoho konkrétního člena a jeho příběhu.
Je tu popsané, co daný charakter potřebuje
k životu. V další okénku je obchod, ve kterém nakoupím věci
v hodnotě 85 $. Charakter musím obléct a zajistit mu základní podporu –
hydrataci, energii, fyzickou stránku a zdraví. To zajistím nákupem věcí a
sbalením do batohu. Čím víc toho nakoupím, tím těžší bude batoh a migrant půjde
o to pomaleji. Musím tedy přemýšlet, co je pro charakter nejdůležitější. Po
nakoupení všech potřebných věcí skupina migrantů vychází. Hra funguje tak, že
skupina jde sama, hráč rozhoduje pouze na rozcestí, kterým směrem se skupina
vydá. V průběhu cesty hráč hlídá hodnoty svého člena skupiny (aby měl
dostatek jídla, vody atd.). Zároveň hráč musí hlídat, aby skupina nenarazila na
hlídače. Může se stát, že hlídači chytí skupinu a vrátí členy do Mexika a
přijde o další členy rodiny. Zároveň se při cestě počítá čas a míle. V tomto
případě hra dál pokračuje, jen hráč dostane nového migranta. O tom se zase
dozví nové informace a příběh. Cesta pokračuje. Hráč má možnost znovu nakoupit
živiny a oblečení.
V průběhu cesty dostává hráč
různé nabídky například na vodu od dobytka nebo na to, jestli přejde horu nebo
ji obejde. V obou případech je napsané co se stane a o jaké hodnoty
charakter přijde. Hra tedy funguje na principu vyskakovacích oken s texty,
obrázky a videi. Na cestě se migrantům můžou stát různé úrazy jako například
trn v noze, potom mám na výběr, jestli mám daty charakter nechat odejít
nebo pokračovat. Tím se výrazně zpomalí rychlost celé skupiny, protože jdou
celou cestu všichni spolu.
Dále bych se podívala na roli
hlídače. Opět vyskočí okénko, ve kterém máme osobní informace o konkrétním
hlídači. Osobně mě více baví role migranta, je tu na výběr více aktivit.
V roli hlídače jezdíte po poušti a hledáte vodítka na to jak najít skupinu
migrantů.
Tato hra se mi celkem líbí, hodí se do současné světové situace.
Analýza by neměla být tolik založena na vašich subjektivních pocitech...
ReplyDeleteAnalýza by neměla být tolik založena na vašich subjektivních pocitech...
ReplyDelete