Thursday, November 13, 2014

Analýza hry: One Minute To Midnight


Jednoduše vypadající plošinovka, která však potěší nejen dobře vypadajícím grafickým zpracováním, ale i zajímavým příběhem.

One Minute To Midnight získala několik ocenění pro hry běžící na enginu Unity. Nejvýznamnější cenu časopisu Edge si autor George Ing převzal v soutěži Get Into Games Challenge 2014.
Hra je ovládána výhradně pomocí myši a je velice jednoduchá na ovládání. Obtížnost hry je rozdělena do úrovní a každým dalším levelem se hra výrazně ztíží.


Real-time strategie hráče po absolvování rychlého tutoriálu přesune do roku 2029. V tomto roce vládne ve světě chaos a panika. Svět je na pokraji zhroucení a lidstvo nutně potřebuje lídra, kterého by mohlo následovat. Hráč se stává postavou, která by měla - jak samotná hra říká - změnit svět. Úkolem je postarat se o propagandu a přesvědčit co nejvíce obyvatelstva, že vy jste ten pravý na tento úkol. Problémem je, že hráčova propagace není zdaleka jediná a tak se musí o přízeň následovatelů bojovat.

Každá strana začíná svoji propagaci v každém levelu od začátku. Hrací pole je město, ve kterém se nacházejí budovy. Šíření ideologie probíhá obsazovaním těchto budov. Na začátku se vybere první budova a postupným přesouváním následovatelů se obsazují další volné budovy. Obsazovat lze však i protivníkovi budovy. Každý obsazená budova má nad sebou číslo, které znázorňuje, kolik je uvnitř příznivců určíté ideologie. Obsazení nepřátelské budovy lze pokud vaše budova, ze které útočíte, má minimálně o jednoho okupanta více než soupeřova. Zaujmutím nepřátelské budovy však nezískáte jeho následovatele, ale pouze se přesunou vaši. Soupeřovi příznivci zemřou. Budov je několik typů. Na začátku jsou to klasické bytové domy, které jsou později doplněny o letiště, vysílací budovy rádia a metro. Letadla létající z letišť rozvážejí náhodně následovníky po městě a pomáhají rychlejšímu obsazování budov. Noví lidé nevznikají v budovách, nýbrž vylézají z tunelů a vybírají si ke komu se přidají. Úkolem hráče, je postupovat takovým způsobem, že přijdou právě do jeho budov. Level končí až jsou obsazeny všechny budovy jednou stranou.




Hra je doplněna textovými informacemi mezi jednotlivými levely. Tyto texty informují o průběžném dění a dopadu naší revoluce. Právě tyto zprávy jsou pro hráče zásadní a dávají celkovému příběhu více variant k chápání. Jedna možnost je, že žádný správný revolucionář neexistuje, protože jeho konání přináší i špatné důsledky na lidstvo. Např. zabíjení lidí, ničení majetku atd.. Ve výsledku se z revolučního myšlení stává diktátorství. Na druhou stranu lze chápat špatné důsledky jako nutná oběť, která vede k tížené změně a vítězství.

Petr Kameníček 409907

No comments:

Post a Comment