Tuesday, October 25, 2016

The Lion King (1994)

Westwood Studios (1994). The Lion King (PC).




The Lion King, hra založená na slávnom Disneyovskom filme je platformová hra, v ktorej hráč kontroluje Simbu, cez levely, ktoré sledujú dejovú líniu filmu. Hráč hrá za dve verzie Simbu - lvíča a dospelý lev. Ako malý Simba bojuje s nepriateľmi tým, že na nich skáče alebo reve, ako dospelý používa pazúry. V hre hráč zbiera rôzne chrobáky, ktoré majú rôzne efekty ako napríklad regenerujú život a niektoré vzácne odomknú prístup k bonusovým levelom, v ktorých hráč hrá buď za Timona alebo Pumbu.

Hra síce obsahuje checkpointy, no keď hráč príde o všetky životy, musí hrať celú hru od začiatku (čo je frustrujúce na toľko, že som po piatich pokusoch skoro vyhodila notebook z okna). Na pohľad je hra konceptuálne veľmi priamočiará a môže sa zdať byť ľahká, no zdanie klame. Zdá sa, že modely platforiem sú dosť malé a tak kým som sa dostala z bodu A do bodu B, kde sa vyžadovalo preskákať na nejaké miesto po žirafách alebo hniezdach, začala som mať hernú existenčnú krízu, či som dostatočne zručná na to, aby som túto hru dohrála v dobrom mentálnom stave. Hra postupne pridáva rôzne prekážky ako padajúce kamene, kotúľajúce sa skaly, ktoré vyžadujú dobré reflexy a veľkú precíznosť. Pri opätovnom hraní mi prišla hra absúrdne náročná a frustrujúca, no nepamätám si, že by som niečo takéto pociťovala keď ju hrala prvýkrát. Spomínam si akurát na jasné farby a známu rozprávku. A z tohoto hra práve ťaží, oplýva žiarivými, živými farbami, má očarujúcu grafiku a je založená na kultovej rozprávke. Slabším článkom je samotný gameplay. Je tu len obmädzené množstvo nepriateľov a aj prostredie a prekážky sa postupne stanú repetitívnymi. Dejovú líniu podkladu sleduje tiež dosť sporadicky, človek, ktorý nevidel pôvodný film nemusí chápať, prečo je Simba v exile, a Mufasova smrť je tiež vynechaná. Hra môže priťahovať dospelých "hardcore" hráčov práve svojou náročnosťou. Herný čas celej hry je cca pol hodiny, a to bez akejkoľvek smrti a prakticky bez zastavovania, no pre svoju náročnosť sa dokáže gameplay pretiahnuť až na pár hodín.



Platformy: Genesis, Super NES, Nintendo Entertaining System, Game Boy, PC, Amiga, Game Gear, Master System.
Roky vydania: 1994, 1995.
Žáner: Plošinovka
Dizajnér: Seth Mendelsohn
Mód: Single player

No comments:

Post a Comment