Tuesday, April 20, 2010

WindFall

Hra WindFall nás staví do role vedení firmy, která staví větrné elektrárny. Hra se snaží uvést hráče do problematiky související s ekologicky únosným získáváním energie a poukázat na problémy, jenž jsou s tím spojeny.
Hráč může stavět tři typy větrných elektráren (malou, střední a velkou) a to v podstatě na dvou různých typech míst (tam, kde to lidem příliš nevadí a tam, kde to lidem vadí hodně), na jednotlivých místech může hráč za finanční obnos provádět výzkum a získat tak podrobnější informace. Hráč musí elektrárny propojovat elektrickým vedením a může je prodávat, to ale nemá přiliš vliv na to, co se hra snaží říct.
Hra dle mého názoru nevykresluje problematiku moc zdařile... V podstatě jediným negativním faktorem, který může hráče potkat, je nelibost lidí, ke které dojde velmi rychle, když hráč staví velké elektrárny na výhodných místech, přičemž mi přijde, že na všech místech, kde je stavba výhodná (kvůli větrnosti), je stavba veřejností velmi zavrhována, myslím že ve skutečnosti by bylo možné najít místa, která jednak mají dobré podmínky pro stavbu a jednak jsou veřejností přijatelná. Při stavbě malých elektráren k pohoršení lidí prakticky nedojde vůbec, ikdyž hráč postaví elektrárny přímo doprostřed města i v množství větším než malém, což mi přijde trochu postavené na hlavu. Hru jsem třeba končil ve stavu, kdy téměř celá plocha byla poseta malými elektrárnami a lidem to vůbec nevadilo. Naprosto jsem nepochopil herní mechaniku, která způsobuje, že když je na transformátor připojeno velké množství elektráren, tak se najednou výdělek velmi propadne (přesto, že problém s lidmi a s tím spojené politické výdaje, žádný není).
Jaký jsem si o hře udělal závěr? Nastiňuje problematiku stavění větrných elektráren, zvláště že jsou pro ně některá místa vhodnější než jiná. Ze hry bych si odnesl, že několik menších elektráren, které jsou obecně veřejností lépe příjmány, vykoná stejnou práci jako jedna větší. Přijde mi, že hra je zaměřena na celkem specifické publikum, do zemí, kde je stavba větrných elektráren otevřený problém. Já osobně bych (alespoň v rámci ČR) víc uvítal hru, která dává dokupy veškeré zdroje získávání energie a srovnává jejich pozitiva a negativa, hra by tak byla mnohem zajímavější pro širší obecenstvo.

No comments:

Post a Comment