Sunday, April 18, 2010

HARPOONED - Ulov si svoji velrybu

Ještě nikdy se mi nestalo, že bych se u prosté střílečky během krátké chvíle tak dobře pobavil. Hře Harpooned se to podařilo. Zpočátku jsem dokonce pochyboval, zda se hra vůbec snaží vážně upozornit na problém s lovem velryb. Důvod? Zabíjet je bylo nesmírně zábavné! Hra nabízí jednoduchou hezkou grafiku a pěknou hudbu. Také tratoliště krve a spoustu střílení. To jsou body, na které hráči běžně slyší.

Úkolem hry je veselým způsobem postřílet co nejvíce velryb rozličných druhů, pochytat jejich kousky a předat je k výzkumu. Také neublížit protestujícím lidem a při tom všem se ještě snažit nenarazit do ledovce.

Jak jsem se na stránkách hry dozvěděl, Harpooned se VÁŽNĚ snaží bojovat proti lovcům velryb. Nebyl jsem si tím jistý. Ano, jsou v ní body, které na to ukazují: smutně plující krvavé kousky masa, poměr mezi užitečnými a řekněme méně užitečnými přínosy výzkumu i průhledné ohánění se slovem "vědecký". Hloupě znějící odůvodnění dalšího lovení typu "Velryby se vyhýbají našim lodím. Musíme vědecky zjistit, proč tomu tak je." vedlo v mém případě ke zvýšení hráčského výkonu, až jsem díky tomuto zápalu bohužel rozdrtil nepozorně svou loďku o obrovskou kru.

Hru neodinstaluji. Během přestávek při psaní seminárních prací na konci semestru se bude tato milá zábava hodit. Můj názor na lov velryb, i tak víceméně nijaký, touto hrou zasažen nebyl a předpokládám to i u drtivé většiny ostatních hráčů. Raději bych si zahrál za velrybu, která se snaží rybářům uniknout, zvukové efekty trhajícího se masa a pištícího tvora by na mě udělaly určitě správný dojem.

Vladislav Mikmek
99282

No comments:

Post a Comment