Friday, October 3, 2014

SimCity (1989)

Maxis (1989) SimCity (Amiga; Macintosh)

SimCity byla v pořadí druhá hra studia Maxis (dnes EA Maxis) a zároveň i nejdůležitější hrou studia. Hra byla vřele přijata kritiky i hráči, má několik pokračování (jakožto i několik verzí a módů) a inspirovala vznik her jako SimEarth: The Living Planet, SimPark, SimGolf a hlavně veleúspěšnou sérii The Sims. I přes obrovský úspěch a dnes již kultovní status, neměla hra bezproblémový vznik, jelikož představovala neobvyklý koncept v hraní počítačových her, nebylo možné hru vyhrát ani prohrát. Brøderbund Software a několik dalších společností hru odmítli vydat a byl to Jeff Braun, spoluzakladatel nezávislého studia Maxis, který souhlasil hru publikovat.

Příklad velkého, rozestavěného města z verze hry z roku 2007

SimCity patří mezi nejvíce návykové hry, které byly vytvořeny. Sledovat svoji metropoli pulzovat životem poté, co jste svému lidu dali místo k životu a práci bylo při nejmenším uspokojující, alespoň do nějaképřírodní katastrofy, která byla schopna vaše město totálně zpustošit. Touto budovatelskou strategií začal Maxis kult, které je stále v plné síle i po dvaceti pěti letech.


Platfotmy: Amiga, Macintosh, Atari ST, IBM PC, Commodore 64 
Rok vydání: 1989 
Série: SimCity   
Žánr: Budovatelská strategie
Studio: Maxis 
Designér: Will Wright   
Země původu: USA

Janusz Dudys (428438) 

No comments:

Post a Comment