Sunday, October 6, 2013

Pitfall!: Praotec arkády

Activision, Inc. (1982), Pitfall! (Atari 2600).

Před deseti lety uvedl programátor David Crane v rozhovoru pro herní magazín Edge, že za zrozením slavné arkády Pitfall! stála koncem sedmdesátých let snaha převést na obrazovku moderní způsob zobrazení běžící postavy. Netrvalo dlouho a roku 1982 spatřila světlo obrazovek hra, jež se stala druhým nejprodávanějším titulem pro platformu Atari 2600. Titul položil základy pro žánr arkády a oslnil na tehdejší dobu profesionálním grafickým zpracováním a zvukovými efekty.

Hráč se ocitá v roli dobrodruha Pitfall Harryho, jehož úkolem je v časovém limitu dvaceti minut posbírat dvaatřicet různých pokladů, které jsou rozmístěny do jednotlivých herních obrazovek. Atmosféru tropické džungle dotváří krokodýli, škorpióni, chřestýši, bažiny a jámy s tekutým pískem. Jinými slovy je cesta za sbíráním pokladů lemovaná smrtícími nástrahami, kterým se hráč, pod hrozbou ztráty všech tří životů, potřebuje vyhnout.


Na pomoc při překonávání překážek jsou zde pohupující se liány, systém podzemních chodeb a schopnost hlavního hrdiny přeskočit většinu pastí. Zhoupnutí na liáně doprovází neohrožený výkřik, jaký by vydal syn džungle Tarzan, kdyby měl osm bitů. Barevně sladěné prostředí a spojené koruny stromů na pozadí hry pomáhají navodit zábavnou atmosféru, na kterou žádný z pamětníků konzole Atari 2600 nezapomene.

Platformy: Atari 2600, Atari 5200, Atari 8-bit, ColecoVision, MSX, Commodore 64, Intellivision, Sega SG-1000, NES, Apple II, Microsoft Windows, Xbox 360, Windows Mobile, iOS, Android.
Rok vydání: 1982
Žánr: Arkáda
Hlavní designér: David Crane
Země výroby: USA

Barbora Ančincová
UČO: 333329

No comments:

Post a Comment