Sunday, October 16, 2011

Command & Conquer : Tiberian Dawn






Westwood Studios (1995) Command & Conquer: Tiberian Dawn (MS-DOS)

V realtimové strategii Command & Conquer známé také jako C&C nebo CnC máme možnost hrát za dvě znepřátelené strany Global Defense Initiative a Brotherhood of NOD. Hra se odehrává na konci 20. století,kdy na zemi spadl malý meteorit a byl nalezen v blízkosti řeky Tibéry,od ní je název této látky Tibérium. Krystal je velmi toxický a lidé v jeho blízkosti umírají (krom různých zmutovaných lidí), v pozdějších dílech této serie je Tibériem pokryta skoro celá planeta. Zde začíná souboj GDI (část OSN,která má na starost vojenské operace a likvidaci Tibéria) a NOD (teroristická organizace,kterou vede tajemný Kane,který vidí v Tibériu budoucnost lidí).

Tato hra sice nebyla první RTS,ale definovala budoucnost tohoto žánru. Už zde byla možnost hrát hru proti lidskému soupeři. Balení hry obsahovalo dvě CD,takže dva hrači mohli hrát i s jednou kopíí hry. Tiberian Dawn je první díl celé C&C ságy.

Pro mě tato hra znamela první RTS. Sice jsem hru začal hrát až několik let po jejím vydání,ale i tak mě ohromila,hlavně hranými sekvencemi mezi misemi,prakticky jsme sledovali film a k tomu si zahráli hru. Hru jsem dostal ve svých devití letech když jsem jí našel v levných knihách ve výprodeji. Bohužel čeho jsem si nevšiml,že CnC nebylo v AJ (kde jsem základní slovíčka znal) ale pouze ve francouštině,takže menu a další texty ve hře se pro mě stal totálně nepochopené. I tak jsem si ale hru (pokud jsem jí vůbec dokázal spustit) velmi užíval .

Platformy: PC(MS-DOS,Windows),Mac OC, Sega Saturn, PlayStation, Nintendo 64,
Rok vydání: 1995
Série: Command & Conquer
Žánr: RTS
Země výroby: USA







No comments:

Post a Comment