Hra Hot Date je simulací speed datingu pro psy. Hra vyšla v roce
2015 a jejím designérem je George Batchelor.
Ve hře prožívá hráč zážitek, jaké to je být na ,,rychlorande“
s růžovým psíkem a snažit se ho okouzlit svým konverzačním umem.
Při každém spuštění hry se přehrají úvodní titulky s informacemi
o autorovi a podtitulem hry, kterýé nejdou přeskočit. Jakmile skončí, objeví se přes celou obrazovku název hry, po stisknutí enter se hra spustí.
Hráč se ocitne na druhé straně stolu od růžového psíka,
který se ho zeptá ne jméno, blikající kurzor v dolní části obrazovky
indikuje, že má hráč dopsat své jméno. Po dokončení tohoto kroku se otevře vlevo
nabídka otázek a ,,rychlorande“ začíná. Z tohoto formátu hra nikdy
nevybočuje.
Prostředí hry je statické, jediným pohyblivým prvkem je
psík, který provádí různá gesta v reakci na vedený rozhovor, hodiny v pozadí
a plápolající svíčky na stole před hráčem. Vizuálně je hra minimalisticky
ztvárněna, jedná se o prostou, ale vkusnou animaci se sladěným barevným
schématem, kde je dominantní barvou zelená.
Podle vizuálních nápověd a názvu hry se dá usoudit, že se
hra odehrává v restauraci. Napovídá tomu stůl se svíčkami, lampa v pozadí,
ale hlavně baner, který sice není vidět celý, ale slovo dating (randění) je
čitelné dostatečně dobře.
Hra má i svůj vlastní hudební motiv, který složil Levi Pack.
Hudba je jednoduchá, nevtíravá, funguje tak aby nerozptylovala hráče od jeho ,,rande“.
Ovládání samotné konverzace je velmi prosté, avšak vzhledem
k absenci tutoriálu na něj hráč musí přijít sám. Pokyny, jak hrát jsou
sice napsané na stránce, kde se hra dá stáhnout, ale lze předpokládat, že hru budou
hrát i lidé, co ji nemuseli instalovat. Ze základní nabídky dialogových
možností, se vybírá pomocí klávesnice, ty se po zmáčknutí pravé šipky mohou
rozvětvit a tím se hráči otevřou nové otázky. Některé otázky se dají dělit více
něž jednou. Pokud má hráč vybráno, stačí stisknout enter a otázka je položena. Psík
okamžitě reaguje svou odpovědí a hráč může potom pokládat další otázky. Některé
otázky otevřou nové možnosti konverzace, kdy může hráč reagovat na psíkovu
odpověď. S každou psíkovou odpovědí se hráči odkrývá psíkova osobnost a tím
je snazší dosáhnout uspokojivého výsledku.
Během celého rande se na hodinách, které visí v pozadí na
zdi, otáčí ručička. Jelikož hra simuluje speed dating je logické, že časomíra
bude přítomna a hráč bude hrát v omezeném časovém limitu. Kolik času má
hráč skutečně k dispozici neví, protože hodiny jsou vyvedeny též ve stylu
hry, velice schematicky a chybí na nich čísla. Při výběru otázky je tím na
hráče vyvoláván tlak. Vyzkoušet se nedají všechny otázky, a tak musí hráč
pečlivě vybírat, což je pod časovým limitem těžší.
Po uplynutí časového limitu se s hráčem psík rozloučí,
spadne opona a vše začíná nanovo.
Hra nemá daný žádný cíl, nic se neboduje, a tak je jen na
hráči s jakým výsledkem bude spokojený. Každý z rozhovorů totiž může
skončit jinak podle výběru konverzačních témat i odpovědí, od naprostého fiaska
až po triumf, kdy se s vámi psík chce sejít znovu. Hra sama neurčuje, co
je správně a co ne. Jediným ukazatelem vašeho úspěchu jsou reakce psíka nad
vašimi volbami.
Těžko říct, jestli je hra pouze vtipnou hříčkou, nebo narážkou na to, že v životě procházíme pořád těmi stejnými rozhovory dokola, dokud
nepotkáme někoho, s kým se u nich konečně nenudíme.
No comments:
Post a Comment