Hot date je simulace rychloseznamování,
vytvořena Georgem Batchelorem v roce 2015. Hra je dostupná pro operační
systémy Windows, Mac OS X a Linux skrze stáhnutí přes platformu itch.io, zdarma
nebo za dobrovolný příspěvek autorovi. Hra je určena pro jednoho hráče a byla
vyrobena v Unity engine.
Jedna hra zabere tři minuty. Během nich se
hráč může seznámit s mopsem a může zjistit, zda jsou kompatibilní a zda
bude mops chtít se s nimi v budoucnu setkat. Hra probíhá nejdříve
vzájemným představením hráče i mopsa. Následuje výběr z pěti otázek
(např.: jaké má mops zaměstnání, nebo jestli bydlí nedaleko), kterou mops
zodpoví a sám se zeptá hráče, který má někdy možnost odpovědět vepsáním
odpovědi, nebo má znovu na výběr z až pěti možných odpovědí. Poté
následuje období, kdy se hráč ptá na otázky, které může vybrat
z nabízených možností. Otázky začínají (překvapivě) tázacím slovem, např.:
„Do“ nebo „Have“, a dále se větví na dalších pět možností, například „Do you
have any nicknames?“, některé se větví i podruhé, například „Do you believe in
Kanye/miracles/fate?“ Mopsovy odpovědi pak odhalují hráči osobnost a zážitky psa,
může se dozvědět například, že mají velice špatné vzpomínky na házení šipek,
které jim až vženou slzy do očí. Pokud se hráč na nic nezeptá asi 20 vteřin,
mops pronese nějakou náhodně vybranou hlášku na vyplnění ticha, ale jinak je
veškerá aktivita a průběh tří minut závislá pouze na hráči. Po skončení tří
minut zazvoní zvonek, pokud mops odpovídal na nějakou otázku tak ihned přestane,
a hráč má poslední volbu hry, rozloučení a vyjádření (ne)chuti znovu se
s daným mopsem setkat.
Poté spadne opona, hned se zase zvedne, a hráč
začíná další kolo rychloseznamování s jiným mopsem. Hra nikdy nekončí,
není zde možnost vyhrát nebo prohrát (hra vysloveně neříká, že cílem je
přesvědčit mopse, aby souhlasil s dalším setkání, a ne všechny osobnosti
jsou kompatibilní), hra ponechává na hráči, aby si určil své cíle, a ukončení
nekonečného koloběhu rychloseznamování je taktéž jen a pouze na rozhodnutí
hráče. Toto rozhodnutí může hráč učinit zmáčknutím tlačítka escape, kdy se hra
pozastaví a hráč má na výběr hru vypnout, nebo v ní pokračovat.
Po zvukové stránce hra není nijak bohatá, ale
vzhledem k délce hry to nevadí. V pozadí hraje neustále jedna píseň
(autor Levi Pack), při psaní textu je slyšet ťukání podobné psacímu stroji a
posledním zvukem je výše zmiňovaný zvonek.
Kromě výběru otázek a odpovědí nemá hráč
možnost jiné aktivity, je upoután na židli u stolu s mopsem, a nemůže ani
pohnout hlavou. Narůžovělý mops sedící před ním sebou občas zavrtí, pohledem
občas bloudí mimo pohled kamery/hráče. Každý mops má jinou, zřejmě náhodně
generovanou osobnost (respektive sadu odpovědí). Generované osobnosti tíhnou
k cynismu, příliš upřímně veselých, nebo nadšených mopsů jsem nenašel.
Mopsovo pohlaví (většinou poměrně důležitá vlastnost potenciálního partnera) je
pouze naznačeno skrze mopsovo jméno (které ale nemusí být vždy pravdivé, jak
vyplývá z některých komentářů). Vlastnosti, osobnost a vzhled hráčova
avatara si musí hráč domyslet, hra je nijak neznázorňuje.
Pokud se hráč zeptá na stejnou otázku
několikrát po sobě, mops na to nijak nereaguje, respektive bude stále používat fráze,
které se hodí na jeho osobnost.
Co se týče nastavení, ty jsou dostupné pouze
při spuštění hry, nastavit lze rozlišení obrazovky, zda se hra spustí
v zobrazení fullscreen nebo windowed, a možné přenastavení funkce kláves.
Ovládání v původním nastavení se děje
přes klávesnici, hráč vybírá možnosti šipkami a volbu potvrzuje enterem.
Stanislav Toman, 418717
No comments:
Post a Comment