Wednesday, March 10, 2010

A long time ago in a galaxy far, far away...

LucasArts Entertainment (1994), Super Star Wars: Return of the Jedi (SNES).



Zazní klasická majestátní hudba Hvězdných válek v provedení 16bitového orchestru...dokonce ve stereu, jak hned upozorňuje úvodní obrazovka. Na pozadí hlavní nabídky nás vítají tehdy jistě fotorealistická vyobrazení princezny Leiy, Luka, Hana Sola a Darth Vadera... v přepychovém čtverečkovém provedení. Nakoukla jsem do options a pro jistotu nastavila obtížnost easy, přecijen nejsem rytíř Jedi.

Pak to začalo, uplně stejně jako film: „Kdysi dávno...,“ logo Star Wars a ubíhající text příběhu Epizody VI. Bez varování mě hra ihned po sekvenci vrhla do nějakého vozítka, které se rozjelo/letělo nad písečnou krajinou, když jsem ještě netušila, které klávesy mojí klávesnice představují tlačítka SNES ovladače. Po pár smrtích v černé nicotě mimo dráhu, jsem se dovtípila a misi s vozítkem dokončila. Potom jsem si měla vybrat za kterou postavu budu hrát. Zatím mi hra nabídla Leiu, Žvejkala (Chewbacca angl.) a nebo mladého Luka Skywalkera. S důvěrou ve světelný meč a pomoc Síly jsem se vydala do nástrah plného světa. A že jich bylo hodně. Všechno se mi pokoušelo ubrat kus života, zatímco jsem se oháněla mečem, co mi prsty stačily. Můj Luke se proskákal dle mého názoru tak 1/3 mapy a to nemám ani tušení, protože žádná minimapa neexistuje a občas nevidím, jestli mě dole čeká propast nebo další potvory.

Po hodinové frustraci, loadování savů jsem hru vypla s rozhodnutím, že herní archeologie, aspoň v tomhle případě, není pro mě. A to prý jsou tam i nějací velmi těžcí bossové, třeba sám Imperátor Palpatine. Vyvolává to ve mně otázky ohledně obtížnosti her. Teď nedávno jsem se dívala na hraní Star Wars: The Force Unleashed, kde mi oproti Super Star Wars přijde hrdina nesmrtelný a hra vodí za ručičku.

Platforma: SNES (Super Nintendo Entertainment System),
později Game Boy, Game Gear, Virtual Console
Žánr: Akční
Série: Super Star Wars
Země původu: USA
Design: Kalani Streicher

UČO: 343545

No comments:

Post a Comment