Monday, March 8, 2010

Lemmings....cesta lumíků.


DMA Design (1991). Lemmings. ( Amiga).
  • Originální logická hra Lemmings si získala ve své době mnoho fanoušků a troufám si říci, že je oblíbená dodnes. Je natolik úspěšná, že vzniklo několik jejich pokračování (např. Xmas Lemmings, Oh No! More Lemmings, ...). Byla upravena pro více platforem - poslední pokročilejší verze pro Playstation Portable.
  • Hra Lemmings má zrcadlit předpokládané chování lumíků, kteří dle legendy pravidelně migrovali v masách a často se řítili do nějaké nehody. Základní cíl hry je dovést "lumíky" do cíle, samozřejmě přes mnoho překážek. Během hry je třeba získat různé dovednosti, bez nichž by "lumíci" nebyli schopni se přes nástrahy dostat. Vždy je jeden, který vede ostatní, ti jen slepě následují. Je potřeba, aby jich co nejvíce přežilo až dokonce. Jak už to tak bývá, level od levelu je to stále těžší a je potřeba značné dávky rozumu, abyste dosáhli vytouženého cíle. Často jen tak zkoušíte, jak byste mohli pokročit a stačí jedna nepromyšlená chyba a jsou všichni mrtví. V tom případě, můžete začít znovu od začátku.
  • Když jsem hledala nějaký vhodný obrázek, který bych připojila k tomuto textu, nejvíc se mi líbil tento. Varování mi přijde vtipné a trefné - "Nejsme odpovědní za: ztrátu duševního zdraví, ztrátu vlasů a nedostatek spánku". Při vzpomínce na moje zkušenosti s "lumíkami", kdy jsem kolikrát šílela a chtěla vymámit z bratra řešení, jen abych co nejrychleji postoupila do dalšího levelu. Což mi samozřejmě nepomohlo, protože ten byl ještě daleko těžší ;)
Platforma: Amiga, 3DO, Apple II, Atari Lynx, Commodore 64, MS-DOS, Nintendo, Game Boy, PSP, Playstation 2, Playstation 3.
Rok vydání: 1991
Žánr: puzzle game
Hlavní designér: Mike Dially
Země výroby: Skotsko

No comments:

Post a Comment