Thursday, March 11, 2010

DUNGEON MASTER


FTL Games. Dungeon Master. (MS-DOS) singleplayer

Atari ST 1987. Dungeon Master. PC

Dungeon Master je považován za jakéhosi proroka mezi 3D realtime RPG. Po svém představení v roce 1987 se po němzvedla velká vlna poptávky. DM utvořil v tehdejším počítačovém světě zcela nový žánr, který se značně lišil od ostatních. Hráč, zde poprvé měl možnost výběru z několika odlišných charakterů, které vzájemně k sobě zaručovaly variabilitu. Hra nabízela také kromě (na tu dobu) rozmanitých prvků jako byl např. boj v realtime, používání skillů, třídění na talentové stromy (nebo něco jim podobného) apod. jeden velmi propracovaný znak - mytologii celého světa, která jej na rozdíl od bezduchých 2D "skákaček" naplnila mystičností a touhou jej objevovat. Záměrně zde neuvádím systémové požadavky, poněvadž jsou z dnešního hlediska směšné. DM je srovnatelný s tituly jako Bloodwych (1989), Ultima Underworld (1992) aj. Od vydání se jí prodalo více jak 40 000 kusů. Kdyby nebylo Dungeon Mastera, tak byl dnes možná neexistoval pojem jako MMORPG apod. Na původní titul navazuje Dungeon Master II (1995)

Hra na svou dobu byla velkým pokrokem, jelikož se v ní snoubil okázalý herní design a hlavně pohyb v 3D prostředí což hry do té doby neumožňovaly a pokud ano, tak ve velmi omezené míře. Tato hra hráče chytla především svou originalitou. Byl zde z dnešního hlediska omezený výběr postav (bojovník, čaroděj, zloděj) a počet jednotlivých skillů.Například čaroděj mohl vyvolat ohnivou kouli pouze, když složil dohromady symbol ohně a větru. Bojovník mohl protivníka omráčit štítem na základě své fyzické síla apod. Hra si během několik let získala mnoho skalních fanoušku.

Hra vyšla na tyto platformy: PC/Apple IIGS/TurboGrafx-CD/SNES/Sharp X68000/PC-9801/FM Towers

Rok vydání původní verze: 1987

Žánr: 3D realtime RPG

Hlavní designer: Wayne Holder

Země výroby: USA

Komentář: JAN HERAJT (učo: 342082)

No comments:

Post a Comment