Sunday, April 5, 2009

Passage

Hru Passage jsem v první chvíli vůbec nechápala, co je to za hru, kde se jde pořád rovně a mění se jen pozadí?, říkala jsem si. Avšak po chvíli dívání se na kostičkovanou grafiku jsem si uvědomila, že se něco změnilo….

V první řadě Passage je snad nejjednodušší hra, co jsem hrála – jde se pořád rovně, žádné skoky ani nic podobného, člověk by si řekl, že je to nuda, ale když se nad tím zamyslí, zjistí že tam jde o něco jiného. A právě při tom nic nedělání o tom začne člověk najednou přemýšlet. Proč někdo tohle stvořil? Jaký to má smysl?

Panáček na začátku velmi brzy potká panenku a jdou dále po své cestě, stále rovně a najednou zjistíte, že jsou nějací jiní – co se změnilo? Mění se celou dobu jen pozadí a oblečení postaviček a barva vlasů, které se mění jako naše oblečení a vlasy během života. Když jsem tak držela šipku dopředu tak mi najednou došlo, že to není obyčejná cesta, kterou oni prochází, ale cesta životem, ve kterém během oněch třech minut zestárnou a nakonec zemřou. Popravdě žít svůj život jen tak během 3 minut je dost šílená představa, ale velmi zjednodušeně se to taky dá chápat.

Docela úplně jsem nepochopila uměleckou podstatu této hry, avšak záměr je zcela jasný – projít s párem celou hrou na jejich cestě životem, přes veškeré překážky a změny.

1 comment:

  1. Díky za příspěvek - neproblematizuje tahle hra vůbec koncept "cíle" a "záměru"?

    ReplyDelete