Friday, April 10, 2009

McDalsiClicheNazov

Autorom tohto počinu je talianska aktivistická skupina Molleindustria, ktorá má na svedomí viacero podobných kúskov. Z ich domovskej stránky je jasné, že to s bojom proti korporáciám a politike myslia vážne. Miesto transparentov, ľahkých drog, bubnov a ničnerobenia zvolili efektívnejšiu a zábavnejšiu formu, akou odovzdávajú svoje posolstvo. McDonald`s Videogame je jednou z prvých lastovičiek tzv. "anti-advergame", videohier z prostredia marketingu, ktoré značku nepropagujú, naopak ich cieľom je jej čo najviac uškodiť.

Herné prostredie je rozdelené do štyroch polí, v ktorých možno túto jednoduchú ale graficky príťažlivú flashovú stratégiu ovládať. V počiatočnom menu je k dispozícii aj rozsiahly tutorial ako plne ovládnuť agendu celého McDonaldu. Už po prečítaní návodu máte jasno, že pokiaľ budete hrať čisto, zbankrotujete už o tri či štyri roky. Kravičkám treba pridávať do krmiva industial waste a hormóny, treba ničiť prales, a samozrejme podplácať a klamať kde je možnosť. Hra je veľmi reálna, a vo všetkých prípadoch vystihuje pointu aj najbanálnejšieho problému.

McGame vám ukáže prepracovaný systém aký používa McDonald, na vlastnej koži okúsite, že byť riadiacou entitou fast food chain rešťaurácie nie je sranda. „(21:42:39) martines: je tazke byt velkou nenazranou korporaciou” Na veľkú škodu je nízka hrateľnosť, a aj fakt že po pár minútach s kravičkami zošaliejú všetci. Ale to nie je zmyslom hrania. Hra Vám napomôže odkryť súvislosti a špinavosti, a samozrejme otvorí radu otázok vo vašom svedomí.

Daniel Koren, 342314

1 comment: