Z nabídky her jsem si vybrala RAID GAZA!. Zajímalo mě, jakým způsobem bude v minihře podán tento všem známý konflikt.
Hra začíná citátem premiéra Izraele, který je pro mě docela zvláštní, ale je na každém, jak se k situaci Palestinců a Izraelců postaví. Po celou dobu hry máte k dispozici malou mapku oblasti, ve které budete hrát. Doprovodná hudba je veselá, až morbidní, vzhledem k tomu, co máte ve hře za úkol. Hrajete za Američany a Izraelce. K dispozici dostanete 4 místa, kde můžete postavit budovy podle svého uvážení z malého výběru - letiště, velitelství, kasárny a raketová základna. Naproti vám stojí typická palestinská vesnička. Jakmile rozestavíte své budovy, hra se rozjíždí.
Každá budova nabízí 2 specifické funkce a k tomu funkci vymazání budovy pro postavení jiné. Velitelství - zvýšit produktivitu a zavolat si o další peníze, letiště - vypustit helikoptéry nebo stíhačky, kasárny - vypustit 3členou pěchotu nebo tank, raketová základna - vypustit řízenou střelu (pouze jedna specifická funkce). Vaším úkolem je zabít co nejvíce lidí v protější vesničce, která se téměř nebrání. Neovládáte pohyb a rozmístění jednotek, pouze jejich počet. Všech prostředků máte neomezeně, o peníze si stačí zavolat, jednotky můžete vyrábět dokola a se zvýšením produktivity se potřebný čas ještě zkracuje. Avšak aspoň jedno omezení existuje: celkový čas hraní maximálně 5 minut. Hra má pouze jediný level.
A tak vypouštíte jednotky, navádíte střely, voláte si o peníze, pořád dokola. Bonusy získáváte za trefy do školy, nemocnice, policejní stanice atd. Nejúčinějšími zbraněmi jsou tanky, helikoptéry a stíhačky. Ukazuje se skóre zabitých Palestinců, vašich jednotek, zbývající částka peněz a zbývající čas. Po uplynutí času se sečtou oběti na obou stranách a opět se vám dostane vyjádření izraelského premiéra, který zhodnotí vaši práci.
Hraní hry je velmi primitivní a rychlé. Při několikanásobném zvýšení produktivity jen neustále klikáte, klikáte a klikáte. Hra poukazuje na dlouholetý konflikt mezi Palestinou a Izraelem na Blízkém východě, v jejím podání je to nerovný boj se zapojením Američanů a s předem jasným vítězem. Podle mě chce hra reprezentovat něco jako bojovou taktiku, přemýšlet co-kdy-jak bude nejlepší řešení pro zneškodnění co nejvetšího počtu nepřátel. Jen nevím nakolik je přesvědčivá. Zda i v opravdovém boji je všeho neomezeně a produkce se neustále může zrychlovat, všechno zasáhne cíl a opravdu všichni se radují z počtu zabitých lidí v bránící se vesničce? Toť otázka...
Monday, April 19, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment