Monday, September 29, 2014

Galaga (1981)

Namco (1981), Galaga (fixed shooter),

Galaga je pokračovaním úspešnej arkádovky Galaxian, vyvinutá japonským štúdiom Namco.
Hra ktorá na prvý pohľad vzbudzuje dojem vykrádačky asi najvačšieho arcade hitu - Space Invaders, v sebe skrýva však omnoho viac než len odlišný grafický štýl. Od svojho predchodcu si zachováva základné črty space shooteru ako napríklad jednodimenzionálnu možnosť pohybu (vpravo/vľavo), pestrofarebné mimozemské lode a  tri vyčerpateľné životy, no zato je obohatená prvkami ktoré robia z tejto hry jednoducho unikát tej doby.


Ako už bolo spomenuté, Galaga sa odohráva vo vesmíre a snahou hráča je eliminovať všetky nepriateľské mimozemské lode, ktoré ohrozujú jeho vesmírnu loď. K dispozícií má hráč kanóny, ktoré strieľajú stále priamym smerom, teda hra si vyžaduje pohybové zručnosti. Hlavnou inováciou, čo sa space shooter hier týka, je práve pohyb nepriateľských jednotiek a dynamický boj s nimi. Zo začiatku útočia tri typy jednotiek, pričom každá má svoju špeciálnu schopnosť, ako napríklad samovražedné útoky, zajatia alebo len klasické paľby kanónov. Každé tri levely prichádza bonusové kolo, kde hráč bez akéhokoľvek ohrozenia strieľa čo najviac lodí, za jediným cieľom - nakrmiť svoje skóre.

Pozoruhodná je aj možnosť hry, pri ktorej hráč prenechá svoju loď zajatiu, násladne svojou druhou, novou loďou zostrelí nepriateľa ktorí drží v zajatí predošlí život, a tak získa dve paralelné lode... tak sa stáva podstatne silnejším. Nevýhodou je ale strata oboch lodí mihnutím oka, to je ale nový rozmer ktorý získava táto hra - risk sa premení v úžitok, pokiaľ má hráč dosť odvahy a zručností.

Platformy: coin-op Arcade
Žáner: fixed shooter
Rok vydania: 1981
Designer: Nobuyuki Ohnogi
Pôvod: Japonsko

No comments:

Post a Comment