Blizzard Entertainment (1995). WarCraft II: Tides of Darkness. (MS-DOS, Mac OS).
WarCraft II: Tides of Darkness je pokračovanie úspešnej RTS(Real-time Strategy) hry WarCraft: Orcs&Humans vytvorenej dovtedy nováčikom v hernom priemysle Blizzard Entertainment. Hra WarCraft II povzniesla Blizzard Entertainment medzi elitné spoločností herného priemyslu, akými boli napr. Westwood studios, LucasArts a bola jednou z hier, ktorá poháňala boom RTS-ových hier v 90-rokoch.
WarCraft II je stavaný na základoch svojho predchodcu, doplnený o technické vylepšenia a nove jednotky prinášajúce nové možnosti do hry. Príbeh WC II nadväzuje na udalosti z WC I. Ľudia, ktorí utiekli na sever do kráľovstva Lordareon našli nových spojencov a vytvorili Alianciu na odrazenie bojachtivých orkov Hordy. Orkovia rozhodnutí dobiť celý Azeroth si taktiež našli nových spojencov a tiahnu na sever, aby pokračovali vo svojom vojnovom ťažení. Osud oboch strán je v hráčových rukách.
Najväčšou inováciou vo WC II bola možnosť boja vo vzduchu a na mori, ktorú umožnili nové jednotky. WarCraft II používa inovatívny typ „Fog of War“. Na rozdiel od predchádzajúcich RTS hier nie je možné sledovať pohyb nepriateľa, alebo zmeny v nepriateľskej základni, kvôli clone cez ktorú možno vidieť len samotný terén. Tento fakt núti hráča skúmať aj prebádané územia. Multiplayer vo WarCraft II bol okrem klasického LAN sprístupnený aj cez internet. Veľká obľuba hrania online bola základom pre vytvorenie internetovej služby Battle.net. Blizzard takto bezplatne poskytol jednoduchú možnosť hľadania a pripájania sa do ich multiplayerových hier. WarCraft II bol veľmi úspešný, čomu nasvedčuje mnoho ocenení, ktoré táto hra dostala. Úspešnosť podčiarkuje aj fakt, že WC II bol medzi hráčmi veľmi obľúbený až do vydania nasledujúceho titulu série WarCraft III v roku 2002.
Gameplay video: http://www.youtube.com/watch?v=svgO_XP5cYc
Platformy: MS-DOS , Mac OS
Rok vydania: 1995
Žáner: Real-time stratégia
Dizajnér: Ron Millar
Krajina pôvodu: USA
Mmm,Warcraft....dobra volba ;)
ReplyDelete