New World Computing, Inc. (1995) Heroes of Might and Magic (MS-DOS)
Hra Heroes of Might and Magic je ťahová stratégia, v ktorej prevezmete úlohu jedného zo štyroch hrdinov a to konkrétne warlock, sorceress, barbarian alebo knight. Vašou úlohou je poraziť všetkých nepriateľských hrdinov a obsadiť ich hrady. A to za pomoci objavovania a zbierania pokladov a surovín, rozširovania hradov a stavania nových budov, čo vedie k najdôležitejšiemu a to je budovanie armády potrebnej pre vaše víťazstvo.
Heroes of Might and Magic bola jednou z prvých hier tohto typu a pokračuje celou sériou 5 hier s rovnakým názvom (Heroes of Might and Magic I - V),
kde posledná vyšla práve v roku 2011. Koncept hry sa nezmenil takmer vôbec.Žánrovo je táto hra na rozhraní RPG a Stratégie.
Samotné hranie pozostávalo z dvoch fáz, väčšinu času ste pobehovali po mapke a snažili ste sa nájst poklady a artefakty ktoré vám dávali cenné suroviny alebo vás robili lepšími v boji.
V tejto časti hry ste ovládali svojho hrdinu a hľadali ste poklady, bane a iné rôzne artefakty.
Nazvime to pasívnou časťou.
Tu môžete vidieť ako sa ocitáte priamo v boji, nazvime to aktívna, alebo RPG časť, kedy sa zmocňujete svojich jednotiek a snažíte sa premôcť protivníka. K takémuto priamemo boju dôjde vždy, akonáhle narazíte na protivníka na mapke. Váš hrdina zbiera v boji "expy" ktoré zlepšujú bojový potenciál jeho jednotiek, učí sa novým kúzlam, pomocou odkrývania mapy hľadá mocné artefakty atď. Toto su hlavné atribúty ktoré robia túto hru jedinečnou a odlišnou.
Platformy: Game Boy Color, Macintosh, Windows
Rok vydania pôvodnej verzie: 1995
Žáner: RPG/Ťahová stratégia
Hlavný dizajnér: John Van Caneghem
Zem výroby: USA
Chtěl bych zde říct jak na mě Heroes v průběhu vývoje působil. Při pokračování se vývojáři drží základní myšlenky, kterou hra má a nezasahují až tak do podstaty hry. I když je to asi samozřejmé ale pořád si drží žánr tahové strategie, dobývání hradů a také ovládání hrdinů, kteří se pohybují po herní ploše. Ale jsou to právě hrdinové, kde byla poměrně velká změna. V prvních verzích hry, konkrétně 3 díly, byli hrdinové v boji poměrně pasivní. Mohli sesílat kouzla a byli nositelé amuletů, které zlepšovali vlastnosti samotných bojovníků ale neúčastnili se boje přímo. To se změnilo s příchodem 4. dílu, kde se hrdina mohl pohybovat i bez jednotek a spoustu bitev dokázal vybojovat sám. Také hrady se staly méně přehledné. Nechci zde tvrdit, že se po čtvrtém díle, Heroes začal upínat špatnou cestou. Ale ať už je to nostalgie nebo jen tím, že v té době jsem neznal nic jiného, Heroes 3 pro mne zůstává jako nejzajímavější.
ReplyDelete