Saturday, October 15, 2011

Sim Tunes: Praotec interaktivních sekvencerů

Maxis (1996), Sim Tunes (Windows)


Sim Tunes je upravenou verzí starší, bohužel nevydané hry, Sound Fantasy (1990), pro kterou nenašlo tehdejší vedení Nintenda příliš sympatií. Avšak její tvůrce, japonský novomediální kreativec, Toshio Iwai se své vize nevzdal a po úspěchu své instalace Music Insect (1992), která se stala součástí stále expozice San Franciského Explonatoria se rozhodl hru přepracovat v jejím duchu a znovu nabídnout k vydání. Na to si však musel počkat ještě čtyři roky.



V podstatě se jedná o čtyřstopý interaktivní sekvencer (hudební procesy jsou ovládány manipulací vizuálními objekty, např.: Reactable), kde jsou v prostoru umisťovány barevné pixely, reprezentující tóny jednotlivých nástrojů. Ty jsou rozezněny v momentě, kdy se přes ně pohybuje jeden ze čtyř "brouků", zastupující konkrétní audio stopu, přičemž jejich rychlost a směr pohybu jsou ovládány hráčem.

O tehdy příliš nepochopené hře se dá s klidem říci, že předběhla svou dobu o zhruba deset let, když ukázala možnosti "hudebního nástroje-hry", díky které je téměř každý, i bez jakýchkoliv speciálních znalostí, schopen vytvořit jakous takous kompozici. Ta navíc propojuje i vzájemné souvislosti mezi obrazem, zvukem a pohybem.

žánr : "simulace"
designer: Toshio Iwai

No comments:

Post a Comment