Typ hry: bojové sporty
Platforma: PC (MS-DOS), Amiga, Sega Megadrive, Commodore 64, ZX Spectrum, MSX
Rok vydání: 1989-1991
Výrobce: Electronic Arts
Hlavní designer: Michael Kosaka
Programátor: Ray Tobey
Budokan je jednou z mnoha bojových her, která však na svou dobu přinesla hráčům pohledný kabátek VGA grafiky, a rozumně obtížné hratelnosti. Příběh, který je pouze ve verzi pro Megadrive, odkazuje k filmům jako Karate Kid nebo Kickboxer. Bezejmenný hrdina zocelený pouličními rvačkami narazí na starého mistra karate, který ho nasměruje k lepšímu životnímu stylu a zapíše ho do své školy karate. Hráč se tedy vydává cestou bojovníka ke splnění hlavního cíle, a to vítězství na turnaji bojových sportů. Zde se příběh ustálí spíše na herní kopii Karate Kida, protože hráče nečeká nic jiného, než „léta“ dřiny a odříkání a souboje limitované pravidly karate.
Hráč má k dispozici výcvikové místnosti, ve kterých se musí naučit čtyři základní bojové styly. Vedle klasického Karate je tu samurajské Kendo, Nunchaku a nakonec Bo, které připomíná boj s násadou od smetáku (dřevěná hůl). Samotné naučení se všech stylů v použitelné formě je zdlouhavá záležitost, pohyby jsou proveditelné, ale komba ve stylu Mortal Kombat opravdu nečekejte. Tím více se však hra blíží k simulaci bojového sportu, což také primárně je. Turnaj nabízí ve dvanácti kolech gradaci obtížnosti a rozmanitost bojových stylů, ve kterých nechybí tonfa, ninjovské shurikeny nebo rozmanitá sada japonského zemědělského nářadí. Hráč je navíc povinen využít všechny základní bojové styly, protože každý styl lze použít pouze čtyřikrát.
Po grafické stránce hra nabízí rozmanité ztvárnění každé tréninkové i turnajové místnosti, včetně animovaného pozadí a protože jsme v Japonsku, nechybí ani Godzilla (designerský Easter Egg).
Budokan je povedeným kouskem, který nemá po grafické ani herní stránce slabších míst. Je to výjimečná bojovka, u níž jsem strávil spoustu herních hodin. (a několik dalších hodin poté, co jsem objevil důmyslně ukrytý klon Arkanoida)
Petr Zapletal, 333874
No comments:
Post a Comment