Hra Prince of Persia je arkáda situovaná ve starověké Persii, kde hlavní postava (princ) musí zachránit sultánovu dceru uvězněnou vezírem Jaffarem ve věži.
Hra dokázala v tehdejší době překvapit a okouzlit hráče. Toho bylo docíleno jednak roztroušením inteligentních puzzle a smrtelných pastí napříč celou princovou cestou skrz žaláře a komnaty a jednak neobvyklým způsobem boje zblízka pomocí meče, neboť v převážné většině soudobých her se objevovaly zbraně palné. Zajímavostí je, jak byl při vývoji pohybu postav použit proces "rotoscoping": Hlavní vývojář Mechner studoval mnoho hodin film, v němž jeho mladší bratr běhal a skákal v bílém oblečení.
Zachránit princeznu v 60 minutách času se může jevit jako snadná věc, ale já sám jsem si cestu k princezně vždyusnadnil použitím cheatů.
Platforma: Apple II, Amiga, Amstrad CPC, GB, GBC, Game Gear, NES, Atari ST, ZX Spectrum, Sam Coupé, Mac OS, Master System, SNES, Sega CD, Genesis/Mega Drive, Sharp X68000, TurboGrafx-CD, PSN, MS-DOS, Xbox 360 (XBLA), iOS
Rok vydání původní verze: 1989
Součástí trilogie: Prince of Persia, The Shadow and the Flame, Prince of Persia 3D/Arabian Nights
Žánr: Arkáda
Hlavní designer : Jordan Mechner
Země: USA
No comments:
Post a Comment