Rogue je dungeon crawling hra vytvořená původně pro operační systém Unix, ale pozdějí se dočkala portů i na další operační systémy, jako je například DOS nebo Macintosh.
Cílem hry je dostat se do nejspodnější úrovně dungeonu a získat zde Amullet of Yendor a poté opět vylézt zpět na povrch. Po cestě se musí hráč bránit před různými monstry a vylepšovat svoji postavu sbíráním zbraní, zbrojí, lektvarů, atd.
Původně bylo ve hře vše reprezentováno různými písmeny a znaky, a to včetně hráče samotného. Monstra byla označena velkými písmeny (O jako Orc) a je jich ve hře 26. Roku 1984 se hra dočkala plnohodnotné grafiky.
Aby bylo zaručeno, že bude mít hráč pokaždé jiný zážitek z hraní, byly do hry implementovány procedurálně generované elementy (levely jsou vždy vygenerovány náhodně, tudíž hráč nemůže nidky přesně vědět, co ho čeká). Také hra obsahuje takzvanou perma-death, což znamená, že v momentě, kdy je hráč zabit, musí začít znovu s úplně novou postavou a všechen postup, který učinil je ztracen. Podle Rogue se nyní označují hry, které používají procedurální generaci a perma-death, jako Roguelike hry.
Platformy: Amiga, Amstrad CPC, Atari 8-bit, Atari ST, Commodore 64, DOS, Macintosh, TOPS-20, TRS-80 CoCo, Unix, ZX Spectrum
Rok vydání: 1980
Žánr: Roguelike
Hlavní designér: Michael Toy
Země výroby: USA
Arnošt Schmidt- 449840
No comments:
Post a Comment