Sunday, October 16, 2016

Ridge Racer

Namco (1993) Ridge Racer (Namco System 22, PlayStation) 

Hra Ridge Racer vyšla na prelome dvoch veľmi rozdielnych období v hernom priemysle. Prvýkrát  debutovala na hracom zariadení Namco System 22 v roku 1993, teda v dobe kedy špecializované herne s automatmi postupne upadali a strácali hráčom v prospech domáceho hrania na konzolách. Zároveň bola hra vydaná rokoch 1994 a 1995 (v závislosti na regióne) ako “launch title” ku konzole PlayStation.



Ridge Racer bola v dobe vzniku prelomovou závodnou hrou a to hlavne z dôvodu, že ako jedna z prvých dokázala plne využiť možnosti polygónovej grafiky. Hráč si zvolí podobu okruhu, auto, soundtrack a prevodovku (automatika/ 6 stupňová manuálna prevodovka) a môže sa pustiť do pretekania. Samotný vývoj hry bol značné skrátený, iba na osem mesiacov, kvôli snahe  spoločnosti Namco predbehnúť vznikajúce konkurenčné hry. Ďalších osem mesiacov trvalo portovanie hry na konzolu PlayStation, pričom kvôli úplne odlišnej architektúre HW a limitom PlayStationu bolo nutné začať takmer od nuly. I napriek tlaku kvôli termínom, pod ktorím tvorcovia hry boli, dopadol výsledný produkt veľmi dobre. Hra bola častokrát označovaná prívlastkom najrealistickejšej grafiky, alebo skvelou ukážkou toho čo nás v budúcnosti čaká. Kritici hre vyčítali predovšetkým absentujúcu AI, ktorá bola nahradená naskritpovanými protivníkmi. Je nesporným faktom, že Ridge Racer bola jednou z hier, ktorá urobila z konzoly PlayStation najlepšie predávajúcu sa konzolu svojho času a zároveň položila základy vo svojej dobe veľmi populárnej sérii hier Ridge Racer. 

Platformy: Namco System 22 (1993), PlayStation (JP 1994, NA a EU 1995)
Rok vydania: 1993
Žáner: 3D závodná hra 
Séria: Ridge Racer
Krajina: Japonsko 
Design: Yozo Sakagami

Peter Mičák (405042)

No comments:

Post a Comment