Doom II, je hra navazující na svého herního dnes již legendárního předchůdce Doom. Na rozdíl od svého předchůdce se Doom II nesnaží o další převrat v herním průmyslu. Vývojáři měli naopak za cíl zdokonalit hru s osvědčenými herními mechanikami a se stále výbornou grafikou.
V tomto snažení jim pomohl boom počítačového hardware, díky čemuž mohli ve hře použít podstatně rozsáhlejší a komplikovanější levely.
Tato hra se stala jedním z největších popularizátorů herní mechaniky „odměna na vedlejší cestě“, kdy byl hráč odměněn různými bonusy při prozkoumávání mapy místo lineárního průchodu levelem. Jednou z větších změn, které se netýkali hry jako takové, byla vylepšená podpora pro hru více hráčů, která umožňovala dva herní režimy – co-op a deathmatch.
Přestože Doom II nepřinášel zásadní změny pro herní svět, tak představil asi nejlegendárnější zbraň dvouhlavňovou brokovnici super shotgun. Přibilo i několik nových monster jako třeba arch-vile nebo arachnotron. Jako jeden z easter-eggů se ve dvou tajných levelech objevuje ikonický voják SS ze hry Wolfenstein 3D.
Někteří lidé tuto hru odsuzovali za přílišně barvité násilí a nevkusnost, naopak v herním světě se okamžitě stala jednou z nejpopulárnějších her a stále jí zůstává. O jeho popularitě svědčí i to, že jde asi o nejznámější a nejčastější herní titul, který je portován na nejrozličnější zařízení, jako jsou kalkulačky.
Pro hru Doom II byly vydány dva oficiální datadisky. První byl přímo od id Software, ale tvůrci samotných map byli různí autoři třetích stran. Datadisk se jmenoval Master Levels for Doom.
Druhý datadisk byl vytvořen k příležitosti vydání Doom II pro Xbox 360. Jmenoval se No Rest for the Living a pocházel od společnosti Nerve Software.
Rok vydání: 30.9.1994
Série: Doom
Žánr: Akční, FPS
Hlavní designér: Sandy Petersen, Shawn Green, American McGee
Země výroby: USA
No comments:
Post a Comment