Synapse Software Corporation (1982). Fort Apocalypse. (Atari 8-bit).
Létat s vrtulníkem a zachraňovat lidi? Zároveň si trochu zastřílet na protivníky všech možných typů? A k tomu se podívat do podzemí? To všechno můžete zažít při dobývání pevnosti Apocalypse ve hře Fort Apocalypse.
Vrtulník mimo směrů doleva a doprava může také stát na místě, jak by správný vrtulník měl umět. Musíte ale neustále dávat pozor na výšku, aby se i s vámi nerozbil o zem. Pokud levitujete na místě, můžete házet bomby, při aktivním letu střílíte ničivé rakety. Krásami nepřátelské pevnosti se dlouho kochat nemůžete, jinak by vám došlo palivo. Naštěstí funguje družba a tankovat lze i u nepřátel. Tedy když už v okolí žádní živí nejsou.
Autor Steve Hales popisuje, že nápad na tuto hru dostal ve snu. Sám to spojuje s událostmi let 1979–1981, kdy v Íránu došlo k únosu zaměstnanců americké ambasády a následnému neúspěšnému pokusu tyto lidi zachránit, právě pomocí vrtulníku. Je pikantní, že téma záchrany vrtulníkem o pár měsíců dříve zpracovala hra Choplifter. Hales ale tvrdí, že na hře pracoval již mnohem dříve, než Choplifter vyšel. Další podobnost se dá najít s arkádovými hrami Scramble (1981) a Super Cobra (1981). Devízou Fort Apocalypse je vybalancovaná obtížnost, která je mnohem přijatelnější, než například u zmíněné Super Cobry. Hales původně hru udělal těžší, naštěstí ale vyslyšel první hráče a náročnost snížil.
Záchranná mise do podzemí ve vrtulníku představuje zábavu a nostalgii. To první kvůli vyladěné hratelnosti, všechny nás bavilo hrát, bavilo nás ale i fandit (a varovat před přilétajícími vrtulníky na radaru). To druhé kvůli roku vydání (1982) a vzpomínkám na nahrávání her z kazeťáku osmibitového Atari.
Pozn.: Zpětně se neubráním dojmu, že hra mohla být ovlivněna i jiným zdrojem, a to slavným filmem Apocalypse Now z roku 1979. Vrtulníky, záchrana, velká a zlá nepřátelská pevnost… No, posuďte sami.
Platformy: Atari 8-bit, Commodore 64
Rok vydání: 1982
Žánr: Akční
Hlavní designér: Steve Hales
No comments:
Post a Comment