LucasFilm Games (dnes LucasArts) (1990). Zak McKracken and the Alien Minbenders. (FM-Towns).
V roce 1987 herní divize společnosti Lucasfilm prorazila na trh grafických adventur se hrou Maniac Mansion, která zpopularizovala používání point-and-click interface, a na její velký úspěch pak hned navázala vývojem Zaka McKrackena. Děj se točí kolem bulvárního novináře Zaka, kterého rutinní prošetřování spatření dvojhlavé veverky zavede k odhalování celosvětové konspirace, která zahrnuje mimozemšťany, Bermudský trojúhelník, Elvise, Atlantidu a mnoho ještě šílenějších věcí. Jedinou pomocí mu jsou Annie, vedoucí Společnosti pro starověkou moudrost, a dvě vysokoškolačky, kterým se podařilo doletět na Mars v upravené dodávce…
Zak McKracken je obrovská a velice ambiciózní hra. Má čtyři hratelné hlavní postavy, které je nutno všechny využívat, kvůli rozdílným dovednostem a umístěním. Zahrnuje cestování po téměř celé Zeměkouli i částech Marsu a je silně nelineární. Je nutné si hlídat množství utracených peněz a vybírat správné dálkové lety pro přepravu. Asi nejvíce uznávaný rys hry je množství alternativního používání předmětů a řešení problémů. Je zajímavé vidět takovouto komplexnost u žánru, ze kterého později kvůli tendenci k zjednodušování (propagovanou zrovna LucasArts) velká část vyprchala.
Přes to všechno nejde, alespoň pro mě, o nejdůležitější vlastnosti hry. Tou je zasazení hry, inspirované populárními New Age teoriemi, Dänikenovými knihami a mnohým dalším, a její nevázaný humor, asi nejvíce se podobající knihám Douglase Adamse. Ač se portfolio adventurních her od LucasArts proslavilo právě svým humorem, přešlo pak spíše k přístupnějšímu „cartoonovému“ stylu a už nikdy nevyprodukovala tak, v dobrém smyslu neuctivě bláznivou a vtipnou hru.
Platformy: Commodore 64, DOS, Amiga, Atari ST, FM-Towns
Rok vydání původní verze: 1988
Žánr: point-and-click adventura
Hlavní designér: David Fox
Země výroby: USA
No comments:
Post a Comment