Maxis (1989). Sim City (Amiga).
Jenom pár herních designérů muselo bojovat tak tvrdě kvůli úspěchu jako Will Wright. Zpočátku inspirován mapovým souborem nástrojů jeho hry Raid On Bungeling Bay čelil odmítnutím od všech hlavních vydavatelů, dokud novými herními vlastnostmi nepřesvědčil Maxis, aby konečně vydal produkt na trh. Ironicky tyto nové vlastnosti, které byly považovány za komerční jed - nemožnost zvítězit, žádné přesně nastavené úkoly, ani dobrá ani špatná cesta jak hrát - udělali ze Sim City takový milník mezi hrami a tak halasně populární titul.
Každý hráč si rád postavil své vlastní město, navrhl ulice, bojoval s nezaměstnaností, nedostatkem pitné vody, zácpami, přírodními pohromamy, aby pak nechtěné nebo nelíbivé město nechal zničit tornádem či výbuchem sopky. Hra byla natolik úspěšná, že celá série Sim City se stala nejúspěšnější sérií jakou Maxis kdy vydal. Následovalo několik pokračování Sim City ale i dalších titulů z bohaté rodiny Sim, jako například pořád nekončící série The Sims.
Platformy: Amiga, IBM PC, MacIntosh, Commodore 64, Atari ST
Rok vydání: 1989
Žánr: budovatelská strategie
Hlavní designer: Will Wright
Země původu: USA
No comments:
Post a Comment