PlayByte (1992). Ugh! (Amiga)
... a člověk mohl létat a vzniklo první taxi. Přibližně s tímto příběhem se setkáme u uvedeného titulu. Tato plošinová arkáda není ani tak převratná nápadem, jde spíše o skvělý příklad Němcům vlastního důrazu na detail a snahy "vychytat" co se jen dá. Jedná se víceméně o klon hry Space Taxi (MUSE software, 1984), originalitu ovšem nahrazuje dotažením všech ostatních aspektů.
Hra je stavěna do prostředí pravěku, kde se nám podnikavý pračlovíček snaží zapůsobit na svoji družku. Co čert nechtěl, jde o velice náročnou slečnu a tak se musí náš fešák pořádně otáčet. Myšlenka vnuknutá dnes již klasickým pádem jablka na hlavu přinese mu nápad jak zkrotit aviatiku a také jak tento nápad náležitě zpeněžit.
Hra namáhá jak schopnosti postřehu a přesnosti, tak i jistého strategického plánování. Nejen, že je nutno pasažéry opatrně naložit, převézt a vyložit, nemluvě o překážkách, setkáme se navíc ještě se třemi různými druhy lidí (stařeček běhá k vrtulníku pomalu) a tito často chtějí za level na několik různých destinací (a nepočkají na zastávce navěky). Platforma DOSu pak přinesla ještě možnost dvou spolupracujících hráčů zároveň, což staví hru na úplně novou úroveň.
Vzhledem k množství vychytávek tak nemůžu hru doporučit pro chvíle odpočinku, poněvadž dostatečné ovládnutí stroje přeci jen žádá něco cviku. Díky chytlavé atmosféře zvláště při hře více hráčů ale rozhodně nemohu Ugh! ani nedoporučit...
Platforma: Commodore 64, Amiga, MS-DOS
Rok vydání: 1992
Žánr: Arkáda
Design: Björn Roy, Peter Schmitz
Země původu: Německo
Wednesday, March 10, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment