Maxis (1989) SimCity (Amiga; Macintosh)
SimCity byla v pořadí druhá hra studia Maxis (dnes EA Maxis) a zároveň i nejdůležitější hrou studia. Hra byla vřele přijata kritiky i hráči, má několik pokračování (jakožto i několik verzí a módů) a inspirovala vznik her jako SimEarth: The Living Planet, SimPark, SimGolf a hlavně veleúspěšnou sérii The Sims. I přes obrovský úspěch a dnes již kultovní status, neměla hra bezproblémový vznik, jelikož představovala neobvyklý koncept v hraní počítačových her, nebylo možné hru vyhrát ani prohrát. Brøderbund Software a několik dalších společností hru odmítli vydat a byl to až Jeff Braun, spoluzakladatel nezávislého studia Maxis, který souhlasil hru publikovat.
Příklad velkého, rozestavěného města z verze hry z roku 2007 |
SimCity patří mezi nejvíce návykové hry, které byly vytvořeny. Sledovat svoji metropoli pulzovat životem poté, co jste svému lidu dali místo k životu a práci bylo při nejmenším uspokojující, alespoň do nějaké té přírodní katastrofy, která byla schopna vaše město totálně zpustošit. Touto budovatelskou strategií začal Maxis kult, které je stále v plné síle i po dvaceti pěti letech.
Platfotmy: Amiga, Macintosh, Atari ST, IBM PC, Commodore 64
Rok vydání: 1989
Série: SimCity
Žánr: Budovatelská strategie
Studio: Maxis
Designér: Will Wright
Země původu: USA
Janusz Dudys (428438)
No comments:
Post a Comment