Prince of Persia je dnes již legendární 2D akční plošinovka z prostředí starověké Persie. Příběh hry začíná povoláním Sultána do války. Záporná postava Vizier Jaffar využije příležitosti a obsadí sultánovu pozici na trůnu a dělá si zálusk na princeznu, které dá na výběr ze dvou možností: vdát se za něj, nebo smrt. Hlavní hrdina Princ (Prince of Persia) je uvězněn daleko od princezny, načež má přesně hodinu herního času na zabití Viziera a princezninu záchranu.
Vzhledem k značně omezenému hernímu času je hrou potřeba projít co nejrychleji. Znesnadní vám to četné pasti, časované mříže, propasti a nepřátelští bojovníci. Na některých platformách bylo možné hru na začátku každého nového levelu uložit, časový limit jedné hodiny však vždy zůstává zachován.
Ve hře jsou pouze 4 charaktery. Hlavní hrdina Princ, chudý sirotek žijící na ulici, jenž se zamiluje do Princezny. Sultánova dcera, Princezna, zajmuta zlým Jaffarem. Sultán, otec Princezny, který byl povolán mimo Persii. Vizier Jaffar, který sní o usednutí na trůn Persie a svatbu s Princeznou.
Hru Prince of Persia (PoP) vyvíjel od roku 1989, původně pouze na osobní počítač Apple II., američan Jordan Mechner. Využil při tom speciální animační technologie tzv. rotoskopie, kterou roku 1915 vynalezl Max Fleischer. Prakticky jde o velice zdlouhavý proces překreslování živě natočené scény např. z filmového pásu políčko po políčku do tvůrcem požadované výsledné formy. Jordan natáčel svého mladšího bratra Davida v bílém oblečení, jak skáče, běhá, chodí a bojuje. Neobvyklé bylo zpracování boje na blízko, jelikož v té době bylo zvykem realizovat systém souboje na dálku vysílanými projektily.
Od roku 1990 byl z důvodu velkého zájmu vytvořen port na osobní počítače Amiga, Atari a PC pod operačním systémem DOS. Roku 1992 byl PoP upraven pro videoherní stroje NES, Game-Boy, Sega a další. V roce 2000 pak byl vyvinut port na mobilní zařízení v jazyce JAVA a rok předtím barevný port na Game-Boy Color.
Prince of Persia z roku 1989 byl revoluční zejména díky své realistické animaci pohybu postav. Hráč ovládal hlavního hrdinu jednoduše základním 2D čtyř-směrným pohybem: doprava, doleva, nahoru a dolů. Dalšími ovládacími prvky bylo tlačítko pro příkroky, boj a skok z místa či po rozběhu. Hru také doprovázela originální hudba dotvářející společně s ostatními herními zvuky specifickou herní atmosféru.
Rok vydání: 1989 (verze pro Apple II.)
Hlavní tvůrce: Jordan Mechner (narozen 1964)
Žánr: 2d akční plošinová hra - arkáda
Země původu: USA
Platformy: MS-DOS, Apple II, Apple Macintosh, Amiga, Atari ST, Master System, Mega Drive/Genesis, Mega-CD, Sega Game Gear, TurboGrafx CD, NEC PC-9801, Fujitsu FM-Towns (Marty), NES, SNES, GB/GBC, SAM Coupé, Sharp X68000, Amstrad CPC, Mobile phone, ZX Spectrum (kompletní ale neoficiální port od Nicodima), Xbox 360, Nintendo Wii
No comments:
Post a Comment