Saturday, June 9, 2012

Anotace: Edukativní potenciál Medieval II: Total War


O možnostech využití digitálních her pro vzdělání se mluví poměrně často, v ojedinělých případech k tomu i ve školách dochází. Teoretici i tvůrci edukativních her rádi sahají po žánru strategie, obvzláště ve výuce humanitních věd, jako je historie nebo geografie. Hra kterou se práce zabývá, však nebyla vytvořena jako výuková pomůcka, ale jako ryze komerční produkt. Jedná se o čtvrté pokračování série Total War od britského studia Creative Assembly, nazvané Medieval II: Total War.
Ač tedy jde o videoherní ekvivalent blockbusteru, nelze hře upřít edukativní potenciál, který je o to hodnotnější, že narozdíl od cíleně výukových her je Medieval II aktivně vyhledáván pro svou zábavnost. Práce se pokouší analyzovat rozměry, do jakých je tento potenciál naplněn, popsat možné důvody, které ten který aspekt zapříčinily a v neposlední řade podrobit kritice ty části hry, které naopak mohou z výukového působit jako zavádějící.

No comments:

Post a Comment