Wednesday, October 30, 2013

Analýza The Republia Times



Je po válce, rebélie byla (zdánlivě) poražena a pořádek se vrací zpět do ulic. Jediným problémem je stále ještě nedůvěřivé obyvatelstvo. A v tom nastupujete vy jako nový šéfredaktor totalitaritních novin The Republia Times.
Autokratická vláda, vlastnící dané noviny, vás pověřila, aby jste pomocí určité propagandy získali obyvatele zpět na jejich, respektive svou, stranu.
Vaší pracovní náplní je sestavování novin a hlavních článků, vše v pevném denním  časovém rámci, které budou každý den noviny obsahovat. Už od prvního pracovního dne vás majitelé The Republia Times nabádají, aby jste vybírali jen pozitivní články, které ukazují republiku a její vládu v tom nejlepším světle a i pomocí článků o počasí a “celebritách” rozptylovali čtenáře. Pokud se vám toto bude dařit a každý den zvýšíte počet čtenářů novin a oddanost / loajalitu (což jsou v podstatě  body / životy jako v každé jiné hře), vláda zajistí bezpečnost vaší ženě a dětem.
Když se vám daří po každém pracovním dni dbát na rady vedení, a tím zvyšovat počet čtenářů a loajalitu, vaše rodina je lépe a lépe zabezpečena a neztrácí žádná privilegia. Pokud ale vedení novin a vláda není s vaší prací spokojena, vás během tří dnů z práce vyhodí a převelí jinam a vaše rodina, jak postupně ztrácí privilegia, je nakonec “vyřazena”.
Pokud jste dobrým šéfredaktorem, vaše pracovní dny postupují dále, vedení je spokojeno a jste stále pod menším “drobnohledem”. Jak tato doba přijde, nastává zvrat. Někdy v tomto období se vám mezi nabízenými články k publikaci začnou objevovat zprávy od zdánlivě poražených Rebelů. Žádají vás o pomoc s osvobozením lidu, pomoc s ukončením tyranie vládou. Toho docílíte publikováním negativních článků o vládě (začnou vám klesat čtenáři a “body”) a Rebelové vám za to odměnou slíbí bezpečnost a osvobození vaší rodiny. Když Rebelům nevyhovíte a pokračujete ve vedením zadané propagandě, vaše práce skončí až s tím, že vedení novin se rozhodne pro přechod na moderní online “komunikaci”, tudíž vaše služby už nebudou potřebné.
Pokud Rebelům vyjdete vsříc a získáte lid na jejich stranu, tak obyvatele sice “osvobodíte”, ale vaše rodina stejně nebude bohužel zachráněna. Útěchou vám může být to, že  Rebelové vám nabídnou novou rodinu a novou pracovní pozici v novinách s názvem The Democria Times. (Zde přichází posun a “převrat”.) Váš úkol šéfredaktora ovšem zůstne i nadále stejný, změna nastane jen v názvu novin. A váš další kariérní postup v “nových” novinách je ukončen, až se nové vedení opět rozhodne, že je potřeba přejít na modernější tehnologie.
Lucas Pope, který danou hru s celkem primitivní ale efektní grafikou vytvořil a jejíž vzhled loga nápadně připomíná logo The Telegraph, poměrně dobře ukázal princip fungování novin v totalitarismu, kde vláda má všechny pravomoce a pomocí nátlaku a vydírání (zabezpečení rodiny) vás nutí dělat i to, co by jste si jinak sami nevybrali. A i po změně vedení a “režimu” novin stále máte tu stejnou náplň práce (i když s novou rodinou, díky které vás zase mohou držet “v šachu”), takže se stále pohybujete v tom jistém začarovaném kruhu nátlaku, vyhovění a propagandy. (Kterou nás chtěl Lucas Pope “naučit”? Chtěl nám pomocí přechodu od The Republia Times k The Democria Times ukázat, že i když se zdánlivě změní režim ve vládě, vše se i tak “točí” kolem toho stejného? Že vše se pravděpodobně může odehrávat jen v našich hlavách a psychice? Že tam se odehrává všechna politika?)
Tato hra, která ale potřebuje dělší čas na zahrání a probádání všech jejich zákoutí a souvislostí, je dle mého velmi dobrou ukázkou (dalo by se říci "simulací"?) toho, jak to ve vládě a kontrole státu fungovalo a někde dodnes ještě stále funguje. Nutí vás přemýšlet o tom, jestli budete dělat to, co se po vás chce nebo to, co vám říká srdce a svědomí.

Sunday, October 20, 2013

Tales of Phantasia

Rok vydání: Prosinec 1995
Žánr: RPG
Tvůrce: "Wolf Team", designér Kosuke Fujishima
Země původu: Japonsko
Platformy: Super Famicom, PlayStation, PlayStation Portable, Gameboy Advance


Celý příběh se točí kolem mocného a převelice zlého mága jménem Dhaos. Zabít jej vskutku není žádný med, jelikož jedním z jeho magických skillů je taktéž cestování časem. Hlavními hrdiny této povedené RPG hry jsou Cress Albane (přirozený talent na boj s mečem), Chester Burklight ( Cressův nejlepší kamarád, jehož zbrklost lehce změní bezproblémovou situaci v život ohrožující), Mint Adenade ( která má ve svých sedmnácti letech neobvykle vytříbený smysl pro povinnost, ohromnou kuráž a navrch ještě magické léčivé schopnosti), Arche Klein (půl-elfka, jejíž zbraní a zároveň dopravním prostředkem je koště) a Claus F. Lester ( nejstarší člen skupiny s užitečnými magickými prsteny!)

Hra se stala ihned velmi oblíbenou, což také vysvětluje její vydání na PlayStationu o tři roky později a posléze i na GameBoyi. Hráči si svorně pochvalují zábavný a důmyslný příběh, avšak většina z nich se také shoduje nad příliš vysokou obtížností hry. 

Na motivy hry v roce 2004-2006 vyšlo anime s názvem Tales of Phantasia: The Animation ve čtyřech 30ti minutových dílech (OVA).




Friday, October 11, 2013

Super Mario Land Malá televize velký zážitek

Nintendo co., LtD 1985 Super Mario Land, Game Boy

Hra je klasická plošinová skákačka. Unikátní je v tom, že je vytvořena na
přenosnou konzoly. Herní zážitek z ní se podobá automatovým či počátečním konzolovým hrám. Unikátní byla v tom, že obsahovala kromě skákání také dvě střílecí úrovně. Hudba na celém herním zážitku byla nejvíce rozptylující ale to jen kvůli hardwarovým omezením. Jinak tato hra prošla mnoha inkarnacemi a existuje dodnes.

Game boy, Nintendo ds, Pc, Playstation.
1985
Super mario
Action
Gunpei Yokoi
japonsko

Thursday, October 10, 2013

The Jungle Book

Virgin Interactive (1994), The Jungle Book (SNES)




Plošinovka The Jungle Book od Walta Disneyho byla vydaná roku 1994 podle stejnojmenného animovaného filmu z roku 1967. Primárně vydána pro Sega Master System, později konvertována pro Game Boy, NES a později i PC. 



Hráč ovládá mladého Mauglího, který byl unesen vlky do džungle. Musí se dostat přes ztrasti džungle zpátky do civilizované lidské vesnice, protože zlý tygr Shere Khan se ho snaží ulovit. Gameplay je postaven na různých bočně posuvných úrovních, Mauglí překonává nepřátele útěkem, skoky, používání lián nebo různých druhů zbraní, jako například házení banánů, kokosů a podobně. Úrovně se ukončují buď poražením nepřítele nebo posbíráním určitého počtu drahokamů. Scénář hry je na všech platformách identický, liší se pouze kvalita grafického provedení.




Platformy: Master System, Mega Drive/Genesis, Super NES, Game Boy, Game Gear, NES, PC, Game Boy Advance
Rok vydání: 1994
Žánr: 2D plošinová arkáda

Země původu: UK







Wednesday, October 9, 2013

The Legend of Zelda - "Link je kluk!"

Nintendo (1986). The Legend of Zelda. (video game).


První díl jedné z nejoblíbenějších her, která je považována za otce konzolových RPG her. Klasická 8-bitová adventura o hrdinovi v zelené čepici Linkovi, princezně Zeldě a jejich boji proti princi temnot Ganonovi. Její úspěch přiměl autory k dalším a dalším dílům. 

Platformy: Family Computer Disk System, NES/Family Cumputer, GameCube, Game Boy Advance, Virtual Console (Wii, Nintendo 3DS, Wii U)

Rok vydání původní verze: 1986

Série: The Legend of Zelda

Žánr: Action - adventure

Hlavní designér: Shigeru Miyamoto a Takashi Tezuka

Země výroby: Japonsko

Monday, October 7, 2013

WORMS - "Most original game"

 Team17 Software Limited. (1995). Worms. (PlayStation).

Worms patří mezi klasiku tahových strategických počítačových her. Cílem každého z hráčů je pomocí své  vlastní "armády červů" porazit nepřítele do posledního červa a ovládnout daný terén. Hráč si vždy vybírá, který z jeho červů bude zrovna na tahu a jak bude samotný tah vypadat. Na výběr je jak rozmanité množství zbraní, tak i schopností a prostředí, které dohromady vytváří vždy nové a specifické bitevní pole.
Samotná hra je velice chytlavá, čemuž napomáhá i pestrá grafika a zpracování samotného herního prostředí.


Amiga CD32AmigaDOSGame BoyGenesis,JaguarMacintoshPlayStationSEGA Saturn,SNES, PSP, Nintendo DS, Xbox, Pocket PC, N - Gage 

1994

Worms series

Turn - based strategy

Design by Andy Davidson

GB

Arkanoid aneb příběh vesmírné lodi Vaus



Arkanoid aneb příběh vesmírné lodi Vaus

Tatio (1986), Arkanoid (PC)

Z historického hlediska již klasická videohra mající základ a předobraz v arkádových automatech Atari (hře Breakout). Cílem hry je prostřednictvím vesmírného korábu (tzv. Vause, který je uvězněn na lodi Arkanoid) a jeho projektilu (ball) zasahovat různě rozmístěné objekty-cihličky (bricks). V každé úrovni je třeba postupně sestřelit (buďto přímo či s pomocí odrazů) všechny cihličky. K dispozici máte tři životy (vracející se ball nesmí propadnout za vaši úroveň) a po sestřelení určitých „speciálních cihliček“ i bonusové možnosti (zvětšení Vause, více projektilů, laserový kanón, automatický postup do další úrovně). 


Hra má 33 úrovní, přičemž v poslední 33. na hráče čeká závěrečný „boss“, jehož nebezpečným střelám se musíte vyhýbat a zlikvidovat jej. Hra se v průběhu let dočkala transformace na různé platformy a také několika dalších verzí vycházejících z jejího klasického herního konceptu, ovšem s řadou herních vylepšení a propracovanějšího grafického vzhledu.

Platformy: Arkádové automaty, ZX Spectrum, Amstrad CPC 464, Commodore 64, BBC Micro, MSX, Atari 8bit, Apple II,  Atari ST, Amiga, NES, PC

Rok vydání: 1986

Žánr: breakout

Tvůrce (designér): Akira Fujita

Země výroby: Japonsko

Sunday, October 6, 2013

LucasArts Entertainment (1992). Indiana Jones and the Fate of Atlantis (DOS).


Adventúra vydaná v roku 1992 predstavuje zaujímavo spracované logické hranie, vhodné pre každého fanúšika Dr. Jonesa. Nový príbeh ho zavedie do rôznych kútov sveta, kde sa Indiana za pomoci jeho kolegyne Sophie Hapgood snažia zbierať potrebné stopy, ktoré by ich doviedli až do bájneho mesta Atlantídy. Tento príbeh nieje podľa filmovej predlohy, čo robí hru pre Jonesových fanúšikov ešte zaujímavejšou. V príbehu sú Jones so spoločníčkou prenasledovaní jeho typickými záporakmi - nacistami, ktorí sa podobne ako Indy snažia objaviť Atlantídu a využiť jej zdroj energie pre vlastné účely.


Indiana Jones and the Fate of Atlantis ponúka adventúrový ''point-and-click'' gameplay, kde je možné za pomoci vhodne vykonaných príkazov posúvať príbeh dopredu. Taktiež v prípade konverzácií je možných viacero odpovedí a otázok, ktoré spoločne so spomínaným gameplay-om značne pridávajú na obtiažnosti hrania. V hre sa nachádzajú kľúcové momenty, kedy sa rozhodujete ktorou cestou budete pokračovať - hra na ''vlastnú päsť'' bez pomoci (samostatné riešenie hádanok), alebo za pomoci od Sophie. 


Platforma : DOS, Mac OS, Amiga, FM Towns, Microsoft Windows, Wii
Rok vydania : 1992 
Séria : Indiana Jones
Žáner : Grafická adventúra
Hlavný dizajnéri : Hal Barwood, Noah Falstein
Krajina pôvodu : USA


Dračí historie

 Adventura českých tvůrců, která si získala přízeň hráčů a ovládla na delší dobu český trh s videohrami. Celkem se prodalo na 7000 disků. Hra se točí kolem dráčkova otce, který zmizel a mladý dráček se ho snaží najít. Postavu na její pouti provází další dobrodružství a hráč prochází čtyřiceti lokacemi plných zábavných příhod. Občas se může zdát složité pokračovat nebo vyřešit nějaký problém, nicméně hra neskýtá takové možnosti aby se hráč doslova ztratil. To ale neznamená, že by hra byla krátká, naopak hráče čekají hodiny procházení zajímavého světa.

Tvůrci této hry byla česká skupina NoSense v roce 1994, na trh byla uvedena o rok později. Byla to vůbec první hra v české republice, která byla vydána na CD. Hra vznikla pro MS-Dos ale v roce 2006 se dočkala potřebných úprav a neměl by být problém si zahrát hru na Windows XP i Seven ale také na sytému Mac nebo na vašem Iphonu.  Rok 2006 je spojený i se změnou vlastníka licence a hra je volně dostupná ke stažení. K dispozici jsou i jiné jazykové verze. Hlavním aktérem při tvorbě hry a jedním z programátorů byl Robert Špalek.

Fallout

 Interplay (1997). Fallout. (DOS, Macintosh, Windows).



Fallout je první hrou ze zatím třídílné stejnojmenné série. Jedná se o role-play hru s tahovým soubojový systémem zasazenou do postapokalyptického prostředí 22. století.
Využívá vlastní systém vývoje postav s názvem S.P.E.C.I.A.L. (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck) a s tím související dovednosti ovládání zbraní (skills) a další speciální vlastnosti postavy (perks). Kromě toho se Fallout dočkal i skvělého neoficiálního překladu do češtiny, který měl skvělý druh humoru a byl podle mně lepší než originál. Neoficiální překlady byly v devadesátých letech a na začátku milénia velice populární.


Hra začíná v roce 2161 atomovém krytu Vault 13, hráč si může vybrat jednu ze tří předvolených postav nebo si taky vytvořit vlastní. Prvním úkolem je vyřešit problémy s vodou pro kryt a dále následuje řada dalších úkolů včetně bojů proti super mutantům, které ovlivňují vývoj postavy podle způsobu splnění a vedou ke různým možným koncem.

Fallout byl vytvořen a vydán americkou firmou Interplay, vedoucím vývojářem byl Tim Caine, kterého později vybrala IGN mezi nejlepších 100 tvůrců her všech dob a také se podílel na jiné kultovní hře Vampire: The Masqerade - Bloodlines.

Žánr: RPG (Role play game) s tahovým soubojem
Platformy: DOS, Windows, Macintosh
Vydavatel: Interplay
Hlavní tvůrce: Tim Caine
Rok vydání: 1997
Země původu: USA

Commander Keen: "Goodbye, Galaxy!"

iD Software (1991) Commander Keen: "Goodbye, Galaxy!" (MS-DOS)



Hra Commander Keen: "Goodbye, Galaxy!" z dnes už kultovej série dielne iD Software predstavuje osudy geniálneho dieťaťa Billyho Blazea, ktorý sa so svojou DIY raketou stavia na odpor proti snahám zlého Shikadiho plánujúceho zničenie Galaxie. 

Vskutku originálna, miestami až surreálna vizuálna realizácia hry s komixovými prvkami a jej jednoduchá hrateľnosť vytvorili komerčne veľmi úspešnú sériu, čomu svedčí aj predvianočný dátum uvedenia hry na americký trh.

Platformy: MS DOS, Windows, Android, Game Boy Color
Dátum vydania: 15. decembra 1991
Séria: Marooned on Mars
            The Earth Explodes
            Keen Must Die! 

            Goodbye, Galaxy!
            Invasion of the Vorticons
           Aliens Ate My Babysitter!
           Secret of the Oracle
           The Armageddon Machine
           Keen Dreams
           Commander Keen
Žáner: Akčná
Designér: Tom A. Hall
Zem výroby: USA

Grand Theft Auto 1 (1997)

                                                              Grand Theft Auto 1


Grand Theft Auto 1 je, jak již název vypovídá, první ze série jedné z nejpopulárnějších akčních her dnešní doby, spadající pod skotskou společnost Rockstar North.
Hra spadá pod akční žánr s možností jak single, tak multiplayeru. Samotný děj hry spadá do stejného roku, jako je rok vydání, tedy 1997 a odehrává se ve třech městech: Liberty City, San Andreas a Vice City, tedy města použita v pozdějších dílech GTA. Jak jdou města za sebou, tak se ve hře také určuje obtížnost, tedy v Liberty City budete dejme tomu zloděj začátečník a ve Vice City už budete mít jisté množství respektu a také plnit jiné,obtížnější mise.
Celá hra spočívá v tom, že jste v roli kriminálníka pohybujícího se po městě-městech a dle libosti plníte různé mise, od krádeží přes vraždy, po bankovní loupeže. V čem Grand Theft Auto dosáhlo obrovkého úspěchu je fakt, že se po městech opravdu můžete pohybovat jak uznáte za vhodné, tedy bez nutnosti plnit mise. Kdy a jestli vůbec mise budete plnit záleží jen na vás. Svoboda hráče tedy hraje velmi důležitou roli. Dnes je již GTA 1 volně ke stažení na internetu.

GTA 1 vyšlo roku 1997 na PC a Play Station, roku 1999 na Game Boy Color.
Vývojáři jsou DMA Design (dřívější název společnosti Rockstar North), Tarantula studios.

Prince of Persia (1989)


Prince of Persia je dnes již legendární 2D akční plošinovka z prostředí starověké Persie. Příběh hry začíná povoláním Sultána do války. Záporná postava Vizier Jaffar využije příležitosti a obsadí sultánovu pozici na trůnu a dělá si zálusk na princeznu, které dá na výběr ze dvou možností: vdát se za něj, nebo smrt. Hlavní hrdina Princ (Prince of Persia) je uvězněn daleko od princezny, načež má přesně hodinu herního času na zabití Viziera a princezninu záchranu.

Vzhledem k značně omezenému hernímu času je hrou potřeba projít co nejrychleji. Znesnadní vám to četné pasti, časované mříže, propasti a nepřátelští bojovníci. Na některých platformách bylo možné hru na začátku každého nového levelu uložit, časový limit jedné hodiny však vždy zůstává zachován.

Ve hře jsou pouze 4 charaktery. Hlavní hrdina Princ, chudý sirotek žijící na ulici, jenž se zamiluje do Princezny. Sultánova dcera, Princezna, zajmuta zlým Jaffarem. Sultán, otec Princezny, který byl povolán mimo Persii. Vizier Jaffar, který sní o usednutí na trůn Persie a svatbu s Princeznou.



Hru Prince of Persia (PoP) vyvíjel od roku 1989, původně pouze na osobní počítač Apple II., američan Jordan Mechner. Využil při tom speciální animační technologie tzv. rotoskopie, kterou roku 1915 vynalezl Max Fleischer. Prakticky jde o velice zdlouhavý proces překreslování živě natočené scény např. z filmového pásu políčko po políčku do tvůrcem požadované výsledné formy. Jordan natáčel svého mladšího bratra Davida v bílém oblečení, jak skáče, běhá, chodí a bojuje. Neobvyklé bylo zpracování boje na blízko, jelikož v té době bylo zvykem realizovat systém souboje na dálku vysílanými projektily.

Od roku 1990 byl z důvodu velkého zájmu vytvořen port na osobní počítače Amiga, Atari a PC pod operačním systémem DOS. Roku 1992 byl PoP upraven pro videoherní stroje NES, Game-Boy, Sega a další. V roce 2000 pak byl vyvinut port na mobilní zařízení v jazyce JAVA a rok předtím barevný port na Game-Boy Color.



Prince of Persia z roku 1989 byl revoluční zejména díky své realistické animaci pohybu postav. Hráč ovládal hlavního hrdinu jednoduše základním 2D čtyř-směrným pohybem: doprava, doleva, nahoru a dolů. Dalšími ovládacími prvky bylo tlačítko pro příkroky, boj a skok z místa či po rozběhu. Hru také doprovázela originální hudba dotvářející společně s ostatními herními zvuky specifickou herní atmosféru.



Rok vydání: 1989 (verze pro Apple II.)
Hlavní tvůrce: Jordan Mechner (narozen 1964)
Žánr: 2d akční plošinová hra - arkáda
Země původu: USA
Platformy: MS-DOS, Apple II, Apple Macintosh, Amiga, Atari ST, Master System, Mega Drive/Genesis, Mega-CD, Sega Game Gear, TurboGrafx CD, NEC PC-9801, Fujitsu FM-Towns (Marty), NES, SNES, GB/GBC, SAM Coupé, Sharp X68000, Amstrad CPC, Mobile phone, ZX Spectrum (kompletní ale neoficiální port od Nicodima), Xbox 360, Nintendo Wii

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

New World Computing (1995). Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest (MS-DOS)





Jedná se o tahovou strategii zasazenou do poměrně typického fantasy světa. Skládá se ze dvou velkých prvků - průzkum a boj. Průzkum probíhá tak, že s hrdinou postupujete po mapě světa a zabíráte pro svou frakci doly, sbíráte poklady a volně ležící suroviny. Patří sem také správa vašeho města. Za získané suroviny kupujete nové budovy, které vám umožní přístup k dalším jednotkám, zvyšují obranu města, atd. Suroviny jsou ale občas střeženy neutrálními jednotkami, čímž se plynule dostáváme k druhé hlavní složce hry - boj. Váš hrdina do něj fyzicky nezasahuje, může jen sesílat kouzla. Vaše jednotky jsou roztříděné podle druhu a číslo v rohu určuje jejich počet. Bojištěm je šestiúhelníková mřížka. Cílem hry je zničit všechny hrdiny vašich soupeřů a obsadit jejich města.

Tato strategie vyšla pod záštitou amerického studia New World Computing v roce 1995 pro MS-DOS, o rok později i pro Windows 95 a Macintosh. V roce 2000 se pak dočkala konverze pro Game Boy Color.  Hlavním designérem této hry i celé série Might and Magic je Jon Van Caneghem.

Chrono Trigger (1995)

Platformy: SNES, Playstation, Nintendo DS, Mobilní telefony, Virtual Console
Rok vydání: 1995
Žánr: Taktická Role-Playing Game
Designeři: Takashi Tokita, Yoshinori Kitase, Akihiko Matsui, Hironobu Sakaguchi
Vydavatelé: Square, SNES
Země původu: Japonsko




Chrono Trigger je japonskou strategickou RPG hrou, kde hráč ovládá skupinu tří dobrodruhů ve fiktivním 2D světě. Hra dovolí hráči prozkoumat různé lokace jako jsou města, lesy, hrady či krypty. Hráče čeká mnoho výzev v podobě bojů s protivníky nebo řešení různých hlavolamů. Chrono Trigger vystupuje z řady podobných her důrazem na taktiku a příběh. Hráč si může zvolit své dva spolubojovníky, kteří mají každý své unikátní schopnosti a vlastnosti. S jejich pomocí pak musí překonat nejen hlavní příběhové mise, ale i množství vedlejších úkolů a náhodných setkání s nepřáteli. Chrono Trigger se také může pyšnit značným důrazem na vykreslení postav a na jejich vývoj napříč hrou.

Hlavní premisou hry je cestování napříč časem a shromažďování vybavení a spojenců proti mocnému zlu, které hrozí fiktivní verzi Země. Hráči se tak mohou těšit na výpravy jak do pravěkých dob, tak do daleké budoucnosti.

Vzhledem k úspěchu a oblíbenosti Chrono Trigger, byla původní hra na Super Nintendo Entertainment System několikrát znovu vydána. Roku 1999 na Playstation, roku 2008 pro Nintendo DS a roku 2011 pro služby Virtual Consoles a pro iOS systémy.

V době vydání byl Chrono Trigger považován za úspěch jak u komunity, tak recenzentů nejen kvůli svému poutavému příběhu, zajímavým postavám a taktickému boji, ale i ze značné délky hrací doby, která činí průměrně kolem třiceti hodin.


Zdroje:
http://chrono.wikia.com/wiki/Chrono_Trigger
http://www.gamelengths.com/games/playtimes/Chrono+Trigger/






Alone in the Dark



Alone in the Dark


PlatformaMS-DOS, 3DO, FM Towns, Mac OS, RISCOS                        
Rok vydania: 1992 (MS-DOS)
Séria: Alone in the Dark
Žáner: Survival Horror
Hlavný designér
Frédérick Raynal
Vydavateľ: Infogrames, Krisalis (3DO)
Krajina pôvodu: Francúzsko



Alone in the Dark patrí do žánru survival horror action adventure. Hra v dobe svojho uverejnenia prekvapila spracovaním do 3D a svojou pochmúrnou miestami strhujúcou atmosférou, ktorú násobil hneď od začiatku samotný soundtrack. Na vývoji hry pracovali Frédérick Raynal spolu s Franckom Manzettim, ktorý stál pri základnej schéme hry. Veľký podiel na celkovej atmosfére má vplyv klasickej hororovej literatúry. Ako inšpirácia pre základnú príbehovú líniu bol použitý príbeh poviedky Zánik domu Usherov (The Fall of the House of Usher)) od E.A. Poea. Ďalej boli v hre zakomponované názvy grimoárov, ako Necronomicon a De Vermis Mysteriis (Mysteries of the Worm) z diel H.P. Lovecrafta o mýte Cthulhu. Hráč má na výber z dvoch postáv a to; súkromného detektíva Edwarda Carnbyho, alebo Emily Hartwoodovú. Príbeh hry sa odohráva v zámku Derceto v Louisiane roku 1924, kde prebieha vyšetrovanie vraždy J. Hartwooda a boj so silami temna.