Friday, August 17, 2012

Anotace: Analýza a vývoj tahových strategií

Na počátku byla otázka, jak vnímám šachy? Pak, co si z nich vzali dnešní digitální hry? Při hledání jednotících tendencí tahových strategií, které si vypůjčují z šachů, zapojuji kontrapoziční dvojici pravidel a fikce od J. Juula. Zároveň rozebírám posun estetiky jednotlivých příkladů, které jsou předmětem mé studie.

A. Smaza
383219

Wednesday, August 15, 2012

Anotace interpretace: Arcania: Gothic 4 aneb v jednoduchosti není vždy síla

Interpretace hry Arcania: Gothic 4 se soustředí na změnu většiny zásadních RPG prvků v této hře, zejména pak vzhledem k ostatním dílům ze série Gothic.



Text poukazuje především na neinovativní náplň hry, zjednodušování herních prvků s cílem zlepšit přístupnost  hry, nenávaznost na předchozí díly a důsledky, které tato game designová rozhodnutí přináší a jakým způsobem ovlivňují vnímání hry, jež se prezentuje jako RPG, nicméně svou náplní do této kategorie zcela ideálně nezapadá.